SEO samo o sobě nezvýší konverzní poměr, protože primárním úkolem optimalizace stránek je přivádět návštěvníky. Pokud je však optimalizace dobře udělaná a není zaměřená pouze na obecné výrazy, pak vám přijdou na web vysoce konverzní zákazníci (zejména u specifických log tail frází). Důležité je zaměřit se na výrazy, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že uspokojíte poptávku spojenou s daným klíčovým slovem.
Př: Pokud někdo hledá ve vyhledávači výraz “dětské hřiště se skluzavkou české výroby”, tak ho příliš neoslníte tím, že nabízíte na webu velké množství dětským hřišť dovezených z Číny, nebo nabídkou českých hřišť bez skluzavky.
Špatná optimalizace také znamená, že tyto produkty nabízíte (jsou hledané), ale nemáte stránky správně popsané klíčovými slovy a vyhledávač tak vaše stránky na dané výrazy nenajde a nezobrazí.
SEO může naopak konverzní poměr snížit, pokud optimalizujete stránky na obecná slova. Návštěvníků budete mít více, ale tím se snížíte i váš původní konverzní poměr, není to však pravidlem.
Vždy se snažte:
- Optimalizovat na fráze, které jsou co nejvíce podobné vašemu sortimentu (službám)
- Nabízejte dostatek variant a mějte vše skladem
- Ukažte produkty i služby podrobně (ale přehledně) popsané
- Mějte na webu viditelné kontakty, informace o vás, kontaktní formuláře a veškeré informace o nákupu
- Určete si jasnou a výhodnou cenovou politiku
- Doprava, způsoby platby i místa vyzvednutí by měly být pro zákazníka vždy výhodnější než nákup v obchodě
Více o tom, jak zvýšit konverzní poměr.
Pokud potřebujete pouze zvýšit konverzní poměr, zaměřil bych se spíše na ladění byznys plánu, zlepšování uživatelského komfortu stránek a nabídky konkurenčních výhod či benefitů. Potenciální zákazník přijde na váš web, ale vy mu nejprve ještě musíte dát pádný důvod, proč by si u vás měl něco objednávat a zda se mu to vyplatí.