SEO – optimalizace webu

Co je SEO? Optimalizace webu pro vyhledávače

Optimalizace webu (SEO) je úprava webových stránek tak, aby se lépe zobrazovaly ve vyhledávačích, jedná se o neplacené (organic) vyhledávání. Díky tomu že se vaše stránky zobrazují vysoko ve vyhledávačích, lidé vás snadněji najdou a přijdou na váš web.

Nezávazná poptávka

SEO, které funguje

Možná jste už o SEO slyšeli a možná jste už zkusili i nějakou tu spolupráci. Co jsem slyšel od svých klientů (nebo zažil v agentuře), tak průběh je zhruba následující:

Klasické SEO ze starých časů

Občas se ještě zjevují hrůzy ze starých časů jako např:

  • Patičkové odkazy
  • Linkové farmy
  • Optimalizace stránek pro optimalizaci
  • Šílené textové weby, kam by návštěvník ani neměl vkročit

Ale dnes to obvykle vypadá nějak takto:

  • Zavolá vám nějaký obchodník a vychválí jejich SEO do nebes
  • Nabídne vám šíleně drahou analýzu a k tomu konzultace
  • Výsledkem je mnohastránkový cár papíru, který je čistá teorie
  • Vy pak obvykle hodíte analýzu do šuplíku a provede se pár kosmetických změn na webu
  • Někdy vám doporučí udělat tzv. “kvalitní obsah”
  • To je taková formulka, pod kterou nikdo pořádně neví, co si má představit
  • Špatný SEO konzultant vám doporučí 100 x opakovat stále dokola jedno klíčové slovo na milion způsobů
  • V lepším případě se stránka nikam neposune a vy tak neodradíte svého zákazníka dřív, než se stačil podívat na vaši cílovou stránku
  • V horším případě dostanete penalizaci a nebudete se zobrazovat nikde
  • Následně vám nabídnou tzv. linkbuilding – což je ve zkratce platba za velmi drahé PR články, kde někdo napíše naprosto primitivní text (který nikdo nečte) a nasází tam kvantum odkazů, které vedou na váš web
  • V lepším případě vám to neuškodí a nezničí váš brand
  • V horším případě ještě dostanete penalizaci a utratili jste mnoho peněz za nic
  • Agentura vám následně připraví automatizovaný report, kde vám budou ukazovat nesouvisející čísla a grafy. Může se stát, že díky jiným opatřením vaše organická návštěvnost bude v plusu
  • Pak vás samozřejmě budou tvrdit, že je to jejich zásluha
  • Nebo to v plusu nebude, pak vám budou tvrdit, že Google změnil algoritmus a oni s tím nic nemohli dělat
  • Ať tak či onak, SEO od některých obchodníků je černá díra na peníze a daná firma jen spoléhá na to, že SEO je pro vás španělská vesnice a vy tak nepoznáte, že všechny ty navržené změny žádná vliv na vyhledávač nemají a všechny ty placené odkazy jsou vyhozené peníze

Menší odbočka – Moje vlastní zkušenost

“Bohužel vím, o čem mluvím. Neboť jsem pracoval jako SEO konzultant ve 3 různých agenturách a tehdy jsem naneštěstí ještě nevěděl, že existuje i nějaký jiný funkční způsob SEO. Ono když od rána do večera vám všichni opakují, že to funguje, tak tomu možná nakonec uvěříte a lžete si sám do kapsy.” 

“Já jsem se skutečné SEO naučil dělat až na svých webech, kde jsem si prakticky vyzkoušel všechno, co jsem na klientských webech dělat nemohl. Teprve tehdy jsem poznal, že jedna věc je teorie a druhá věc je skutečná praxe a výsledky.”

“Ono dělat klientům líbivé grafy vám časem začne připadat pokrytecké, když víte, že ne všechno je způsobeno vaší prací a že některé věci se ani pořádně nedají rozklíčovat. Teprve když uděláte konkrétní věc a vidíte hned výsledek, pak víte, že takto to dává smysl”

“Nejvíc jsem se naučil, když jsem byl sám sobě klientem a můj byznys byl závislý na tom, zda mi přijde nějaká poptávka a kolik mi jich za měsíc přijde. Když jsme pak nestíhali kvůli zakázkám vyrábět, tak jsem si uvědomil, že asi něco dělám dobře. Horší bylo, že výroba nestíhala 🙂 “

SEO, které opravdu funguje – V roce 2020

  • Zapomeňte na drahé analýzy, které se stejně dělají podle jedné šablony a hodí se do šuplíku
  • Zapomeňte na technické kosmetické úpravy, které nemají žádný vliv na SEO
  • Nedělejte linkbuilding, který je založený jen na PR článcích, které nikdo nečte
  • Nedělejte “(ne)kvalitní obsah”, který je jen pro vyhledávače
  • Nechtějte od agentury/freelancera SEO reporty s grafy a čísly upravenými podle šablony, které nic neříkají
  • Nechtějte ani SEO konzultace, kde se naslibují hory doly a skutek utek

Chtějte kvalitní SEO

  • Místo analýzy chtějte úpravy webu, které zlepší uživatelskou zkušenost pro vaše potenciální zákazníky
  • Technické zlepšení, které z vašeho webu udělají extrémně pohodlný a příjemný zážitek při nákupu online
  • Kvalitní obsah je takový obsah, který přináší informace a odpovědi pro hledajícího, nabízí potřebné know how, produkt nebo službu s maximální přidanou hodnotou
  • Pokud chcete kvalitní SEO, nabízejte kvalitní službu/produkt. Žádný SEO kouzelník na světě neprodá vaši službu, pokud je nekvalitní a nabízí jí další stovky prodejců
  • Pokud vyžaduje kvalitu, pak očekávejte adekvátní cenu
  • Pokud chcete nekvalitní SEO bullshit od pejska a kočičky, pak můžete poptávat levné SEO a obrátit se na prvního seo šamana, který vám rád vyhoví
  • Možná si myslíte, že trochu ušetříte. Neboť ten zkušenější SEO konzultant je tak drahý a někde se najde levný student, který to bastlí někde po večerech
  • Ale pravda je taková, že i malé vyhozené peníze, jsou pořád vyhozené peníze
  • Radši investujte více a chtějte kvalitu. Ptejte se na reference, na know howzkušenosti. Co má daný člověk za sebou. Ne to, že má na webu vystavené loga firem, pro které pracoval. Chtějte konkrétní výsledky práce
  • Po daném specialistovi poté můžete chtít výsledky a ne líbivé grafy v sálo dlouhém reportu
  • Není nutné se potkávat každý týden, když vidíte výsledek práce
  • Výsledkem má být první stránka na klíčová slova stěžejní pro váš byznys. Z první stránky vám přijdou návštěvníci a pokud nabízíte to, co hledají, pak se stanou i zákazníky
  • A vy chcete zákazníky. Nechcete tisíce návštěvníků webu, kteří nic nekoupí (pokud tedy nemáte jiný způsob monetizace)

Podívejte se na moji obsahovou strategii, která opravdu funguje.

Co vám tedy nabízím

  1. Zhodnotím váš web z hlediska designu, obsahu, technické stránky a byznys modelu (pokud je to žádáno)
  2. Sepíšu vám report toho, co jsem zjistil (žádná teorie a bláboly. Pouze věcně, jasně a srozumitelně popsána situace)
  3. Navrhnu vám, jak jednotlivé části zlepšit
  4. Zajistím vám opravu technických vad a člověka na psaní textů
  5. Vymyslím pro váš byznys takový obsah, který bude jako krmivo pro vyhledávač
  6. Obsah, který nemůže ignorovat. Naopak ho vystřelí na první stránku
  7. Pomocí chytrého PR a spolupráce s influencery, pro vás zajistím skutečně hodnotné odkazy
  8. Váš web získá respekt vyhledávače, ale především potenciálních zákazníků
  9. Budete vidět, slyšet a budete zahlceni poptávkami
  10. Otázka je jen jediná: Máte skutečně co nabídnout a jste ochotni investovat do SEO, které vám zajistí pravidelný příjem zakázek?

Co je na tom všem nejlepší?

Že vám nenabízím SEO, do kterého je nutné investovat do nekonečna. Jiní vám to s radostí nabídnou.

Další vám nabídnou PPC, kam je potřeba sypat prachy neustále.

Já vám nabízím SEO, které potrvá zhruba 3 měsíce. Samozřejmě záleží na konkurenci.

Je potřeba splnit 4 podmínky:

  • Kvalitní produkt/služba a jeho unikátnost
  • Technicky vyladěný a jednoduchý web – To vám zajistím
  • Vytvoření obsahu, který je opravdu komplexní – To vám zajistím
  • Nebát se investovat do kvalitního SEO – To už je na vás

Zaujala vás moje nabídka? Kontaktujte mě hned

Pokud vás moje nabídka zaujala, už není potřeba číst dál. Kontaktujte mě na info@danielg.cz

Nezávazná poptávka

Více o SEO

Dále je už starší text, který jsem napsal před lety. Nechávám ho zde pro případné zájemce hlubšímu porozumění SEO 🙂

K čemu je dobrá kompletní optimalizace webu? Význam SEO

– Zlepšíte přístupnost webu pro vyhledávače.

– Vaše stránky se budou více a lépe zobrazovat ve vyhledávačích.

– Díky častějšímu zobrazení získáte více návštěvníků.

– Návštěvníky můžete snadněji získat jako zákazníky.

– Díky zobrazení stránek si budujete brand a lidé si lépe pamatují vaši značku.

SEO optimalizace

Jak probíhá SEO – optimalizace webu pro vyhledávače?

Samotné optimalizaci by měla předcházet e-mail komunikace (případně hovor), kde se pokusím co nejlépe pochopit vaši situaci, obor a cíle.

Následně zpracuji analýzu klíčových slov a  SEO analýzu a na základě získaných informací zpracuji návrh pro úpravy webu a strategii pro dlouhodobé zvýšení návštěvnosti. Nyní nabízím spíše report poznatků a jak web zlepšit.

V případě nízkého konverzního poměru bych volil úpravy, které zlepší uživatelskou přívětivost, nebo rovnou praktické AB testování.

Nabízím i SEO byznys analýzu, která řeší přímý dopad marketingu na váš byznys a návratnost investice nebo obsahovou strategii.

Průběh SEO konzultace

1) E-mail komunikace (telefonát) a dotazník pro zjištění základních informací.

2) SEO audit webu pro optimalizaci – Report poznatků

3) Stanovení úprav webu a následná pomoc při implementaci.

4) Zpracování dlouhodobé strategie.

5) Chytrý Linkbuilding a získávání influencerů

6) Místo reportu nabízím pravidelný hovor, kde probereme výsledky práce

7) Celkové zhodnocení po dané době (3 měsíce, 6 měsíců, 1 rok)

Proč si mě vybrat jako SEO specialistu?

  • Zlepším vám web (SEO) z technického i obsahového pohledu
  • Poradím vám ohledně byznysu z hlediska marketingu
  • Přivedu vám nové zákazníky.
  • Vymyslím strategii, která vám zlepší byznys.
  • Udělám z vás značku, za kterou lidé rádi platí více.

“Nabízejte na webu pouze požadované informace nebo potřeby, návštěvníky můžete snadněji konvertovat, tj. udělají nějakou interakci (například objednají službu, koupí si produkt, nebo sdílejí článek).”

“Platí zde pravidlo, že čím více návštěvníků na web přivedete, tím větší je pravděpodobnost, že někdo udělá požadovanou akci.”

“Mějte však na paměti to, že vyhledávač teoreticky oklamat můžete, ale zákazníka ne. Proto je dobré optimalizovat pouze stránky, kde nabízíte takový obsah, jaký se skrývá za samotnou optimalizací na daná klíčová slova.”

Podívejte se na mé SEO reference.

Cena SEO  – optimalizace www stránek – Ceník

Vždy záleží na velikosti webu a počtu stránek (klíčových slov), které bude potřeba optimalizovat. Cenu vám řeknu, jakmile mi zašlete url vašeho webu a sdělíte cíle, kterých chcete dosáhnout.

Nikdy nevěřte konstantním cenám různých balíčků, které nabízejí agentury (nebo jednotlivci) na svých webech.

Základní hodinová sazba je 1 000 Kč.

Nabírám nové klienty a dočasně nabízím cenu 700 Kč/h.

Nezávazná poptávka

Vše, co potřebujete vědět o SEO

Jak funguje SEO:

Definice SEO na Wikipedii (EN).

Nápověda Google: Začínáme s optimalizací pro vyhledávače.

Nápověda Seznam: Optimalizace webu.

Rady od MOZ: SEO průvodce pro začátečníky.

Průvodce SEO od Searchengineland.

SEO diskuze a sociální sítě

Diskuze o SEO na Jakpsatweb.cz

Magazín o vyhledávačích a o SEO

SEO loger – skupina na FB

SEO loger na živo – setkávání nejen ohledně SEO

Základy SEO – videa

Jan Tichý – Přednáška Úvod do praktického SEO.

Matt Cutts – SEO faktory v roce 2015.

Dušan Janovský – Úvod do vyhledávání.

Video o přechodu na protokol HTTPS na Seznam.cz.

Nová SEO videa – 2020

SEO strategie 2020 – 8 kroků pro lepší hodnocení stránek

SEO pro začátečníky: Jak se dostat na první stránku v roce 2020

Hlavní změny v SEO pro rok 2020

SEO pro začátečníky: 3 účinné SEO tipy pro první stránku Google

Další SEO videa na youtube.

Nástroje pro SEO:

Collabim – měření pozic, hledanosti a porovnávání konkurence.

Majestic SEO – analýza odkazového profilu a porovnávání konkurence.

Marketing Miner – data nástroj pro online markeťáky

Ahrefs – analýza odkazového profilu.

Sklik – analýza klíčových slov.

Webmaster Tools – vyhledávací dotazy, hlášení chyb webu.

Google Analytics – analýza návštěv webu a souvisejících informací, statistiky.

Xenu – nástroj pro analýzu webu, nefunkčních stránek.

Screaming frog – nástroj pro zjišťování duplicit webu a analýzu webu.

Zajímavé zdroje o SEO v zahraničí

SEO checklist Backlinko – kontrola SEO prvků webu

SEO audit Moz – velký SEO audit

SEO audit Ahrefs – návod na zvýšení trafficu

SEO pro Google a Seznam

Osobně nerozlišuji, optimalizaci pro Google nebo pro Seznam. Vždy se snažím dělat kvalitní SEO pro uživatele i pro všechny vyhledávače.

Dřívější rozdíly, když to trochu zjednoduším:

SEO pro Google:

  • Technicky vyladěný web
  • Mobilní web optimalizovaný pro uživatele
  • Rychlost načítání stránek
  • Kvalitní a komplexní obsah
  • Relevantní, autoritativní odkazy s pozitivní historií

SEO pro Seznam:

  • Hodně klíčových slov
  • Hodně odkazů
  • Hodně obsahu
  • Hodně produktů

Ale je potřeba říci, že Seznam ušel dlouhou cestu a svůj vyhledávací algoritmus neustále zlepšuje. Nicméně, Googlu konkurovat nemůže a dost lidí se přesouvá ze Seznamu na Google nebo rovnou na sociální sítě.

Nová podoba SEO se nyní odehrává např. na Facebooku, neboť spousta lidí již nevyhledává služby na Googlu, ale zeptají se přímo na Facebooku v nějaké oborové skupině.

Na co se klienti ptají nejčastěji

Jak SEO reálně funguje?

Pro každý specifický výraz je potřeba mít stránku se stejnými a podobnými klíčovými slovy. Jakmile je stránka správně optimalizovaná (SEO), v případě malé konkurence, se bude po zaindexování zobrazovat ve vyhledávači. V případě vyšší konkurence, bude potřeba získat odkazy, které budou směřovat na tuto stránku a zvýší tak její hodnotu pro vyhledávač, který jí následně porovná s konkurencí.

Jaký je rozdíl mezi placeným (PPC) a neplaceným (organic - SEO) vyhledáváním?


Placená reklama (PPC) se zobrazuje ve vyhledávači ihned, jakmile nasadíte vyšší cenu než konkurence a poté platíte za každý proklik (čím vyšší konkurence, tím vyšší cena). Zobrazena je nad organickým vyhledáváním a je označena žlutým štítkem – reklama. Zatímco optimalizace webu (neboli SEO) se projeví po určité době a není závislá přímo na penězích, ale na kvalitě daného webu a obsahu. Neplacené vyhledávání zatím obsahuje větší část zobrazené plochy ve vyhledávačích.


Za jak dlouho se projeví výsledky optimalizace?


Můžete to být v řádech hodin v případné nulové konkurence, ale obvykle to trvá 3 až 6 měsíců dle konkurence daného klíčového slova. Obecně se to nedá přesně určit, neboť je zde mnoho různých SEO faktorů.


Lze garantovat v SEO první pozice ve vyhledávači?


V optimalizaci pro vyhledávače (SEO) nelze garantovat  konkrétní výsledky. Lze však dle zkušenosti daného specialisty a pomocí analýzy velmi dobře odhadnout, jaká je míra konkurence a jakým způsobem lze konkurenci předběhnout.


Vyhledávače pravidelně mění a zdokonalují svůj algoritmus, který může výrazně změnit výsledky vyhledávání. Správně by měl konzultant odhadovat možnosti a cíle dle svých znalostí, zkušeností a zdravého rozumu. Agentury či jednotlivci, které vám garantují nějaké pozice, tak nemluví pravdu.


Zvýší SEO i konverzní poměr stránky?


SEO samo o sobě nezvýší konverzní poměr, naopak ho může snížit. Ke zvýšení konverzního poměru je potřeba udělat analýzu uživatelské přívětivosti na základě získaných dat, nebo nasadit AB testování a zkoušet, které změny vedou k lepším výsledkům.


Jakým způsobem vám může SEO snížit konverzní poměr stránky?


Pokud pomocí SEO přivedete na stránku více návštěvníků, ale prodeje budou z nějakého důvodu stále stejné (špatný produkt/cena/nerelevantní obsah), tak budete mít na stránce jen více neplatících návštěvníků, ale z hlediska statistiky se vám tak sníží konverzní poměr.


Proč mají mé stránky horší hodnocení v SEOmatu?


Na internetu jsou k dispozici weby (SEO automaty), které vám změří “SEO” pouhým zadáním URL adresy na jejich webu. Tyto nástroje však pouze mechanicky měří dané parametry, vůbec neberou v potaz komplexní problematiku celé optimalizace, včetně kvality obsahu, uživatelské zkušenosti a správného fungování webu v praxi.


Update 2020: Toto už je asi opravdu otázka minulosti. Nicméně, i dnes se vyskytují různé nástroje na technické či obsahové SEO stránek. Troufám si však tvrdit, že bez správné interpretace daných dat a porozumění mnoha různorodých faktorů je usuzování k nějakým závěrům opravdu nic neříkající a dalo by se říct i zbytečné.


Doporučuji si raději najmout SEO specialistu, který těmto datům rozumí a udělá na základě toho potřebné kroky vedoucí ke zlepšení webu. Taková investice se vám rozhodně vyplatí. Pokud si to budete bastlit sami na koleni, ve výsledku utratíte více peněz za různé pokusy a omyly. A nakonec stejně dojdete časem k profesionálovi.


Kolik stojí jednorázový SEO audit?


Jednorázový SEO audit pro web menšího rozsahu stojí kolem 10 000 Kč. Ceny se však vždy odvíjejí od času stráveného na analýze. Čím je web rozsáhlejší, tím více bude analýza časově náročná.


Jak vybrat správného SEO odborníka?


Ať už budete vybírat agenturu nebo freelancera, doporučuji ohlídat následující (je však potřeba dodat, že u agentury nemusíte vůbec vědět, kdo danou práci bude dělat):



  • Co má daný člověk za sebou (reference, zkušenosti, pro koho pracoval)

  • Konkrétní výsledky práce (klientské weby, projekty, vlastní projekty)

  • Zda je daný jedinec vidět na SEO výrazy ve vyhledávačích

  • Jaký má SEO specialista přesah (např. UX, weby, analytika, obsah)

  • Zda už vedl nějaký vlastní byznys (pak bude lépe rozumět vašim zájmům)

  • S kým spolupracuje (tým, dodavatelé, spolupracovníci)

  • Pro jaké firmy pracoval (velké, malé, různorodé obory, atd.)

  • Jak funguje (zda dělá na dálku, jak často pracuje, jak často komunikuje, schůzky, atd.)

  • Kolik času věnuje vlastnímu vzdělávání a seberealizaci

  • Kolik stojí (ale měla by to být spíše poslední důležitá otázka)

  • Zda má časovou kapacitu a kolik má jiných klientů (jednotky, stovky, nebo více – podle toho bude mít čas na vás)


Přeskočit na kontakt

On page a Off page faktory optimalizace webu

Základním předpokladem správné optimalizace webu pro vyhledávače je znalost SEO faktorů, které byly potvrzeny autoritami, které se podílejí na vývoji algoritmů. Přesně se sice neví, jak vyhledávače fungují, ale máme k dispozici dostatek informací i reálné testy z praxe.

Více o SEO faktorech si můžete přečíst v rozhovoru na MladémPodnikateli, který jsem poskytl.

On page faktory

Jsou faktory, které se upravují na vašem webu tak, aby byl správně optimalizován.

Mezi mezi SEO faktory patří například:

– Přístup pro roboty

– Správná struktura webu

– Meta tagy

– Rychlost načítání webu

– Optimalizace pro mobilní zařízení

– Přesměrování

– Interní prolinkování

– Nefunkční stránky a výpadky serveru

– Nefunkční odkazy

– Klíčová slova

– Duplicity textů a meta tagů

– Kvalita, relevance a rozsáhlost obsahu

– Správný popis videí, obrázků a dalšího druhu obsahu

OFF page faktory

Jsou faktory, které se dají ovlivnit mimo váš web.

Mezi tyto SEO faktory patří například:

– Kvalita odkazující stránky

– Kvalita odkazů

– Množství odkazů

– Sociální signály

– Autorita odkazujícího webu

– Různorodost odkazů

– Anchor texty

– Relevance obsahu kolem odkazu

– Přirozenost odkazu

– Četnost přibývání odkazů v čase

Podívejte se na nejnovější SEO faktory Google.

Slovníček SEO pojmů

SEO – Optimalizace webu pro nalezitelnost ve vyhledávačích.

SEO analýza – Analýza, díky které zjistíte, jak zlepšit váš web pro lepší nalezitelnost ve vyhledávačích a zvýšení návštěvnosti webu.

SEO audit – obdobně jako SEO analýza. Může být také hloubkový audit, kde se řeší chyby webu z technického i obsahového hlediska.

SEO agentura – Agentura, která poskytuje SEO služby na odborné úrovni a má ve svém týmu zkušené SEO odborníky.

SEO konzultant – Odborník na SEO, který by měl umět zlepšit váš web pro lepší nalezitelnost ve vyhledávačích

SEO specialista – Jen jiný název pro SEO konzultanta

SEO mat – Dříve automatizovaný nástroj pro jednoduchou technickou analýzu webu. Tyto analýzy často trpěly příliš zjednodušeným pohledem na SEO a špatnou interpretací z pohledu laiků.

SEO nástroje – Různé užitečné nástroje pro analýzu webu, vyhledávače a konkurence. Díky těmto nástrojům může SEO odborní stanovit diagnózu a navrhnout zlepšení.

Konzultant online marketingu – Odborník, který by měl rozumět více komplexně mnoha různorodým oborům souvisejících s online marketingem (patří sem např. SEO, PPC, sociální sítě, e-mailing, analytika, PR, UX, webové stránky, remarketing, obsahový marketing, atd.)

UX analýza – Analýza, která řeší uživatelský dojem, přístupnost, použitelnost a jak celkově web zlepšit pro uživatele webu.

Byznys SEO analýza – Analýza, která v tomto kontextu řeší nejen, jak zlepšit váš web, SEO a online marketing, ale jak konkrétně zvýšit tržby vašeho webu.

Obsahová strategie – Návod a analýza, jak tvořit lepší obsah pro uživatele a jak zvýšit návštěvnost webu. Součástí by měl být i návrh klíčových témat a redakční plán na několik měsíců.

Linkbuilding – Budování odkazů, neboli získávání odkazů za účelem zvýšení síly a hodnoty webu z pohledu SEO.

PR linkbuilding – Získávání odkazů z vysoce navštěvovaných webů a médií. Cílem je nejen získat odkaz z hodnotného média, ale také systematicky budovat brand a zvyšovat povědomí o dané službě či produktu.

Backlink – Neboli zpětný odkaz. Odkaz, který vede z jiného webu (domény) na váš cílový web (doménu).

Doména – Kořenová adresa vašeho webu. Např. u mého webu: Danielg.cz

Url – Konkrétní stránka dané domény. Např. Danielg.cz/seo-optimalizace-webu/

Https – Bezpečnostní protokol, který zajišťuje zabezpečenou komunikaci mezi webovým severem a prohlížečem.  Google doporučuje mít web s tímto protokolem. Dříve se používal jen protokol http.

Page rank – Hodnota webu z pohledu Google. Tato hodnota je však již zastaralým fakorem, vyhledávač nyní web posuzuje z mnohem komplexnějšího hlediska.

Anchor text – viditelný text odkazu, vyhledávač vidí url i název odkazu, uživatel vidí pouze název odkazu v textu.

SEO faktory – Faktory, které dříve rozhodovaly o tom, jak zvýšit hodnotu webu z pohledu vyhledávače i uživatele. Nyní se Google rozhoduje více na základě strojového učení. Dříve cca 200 různorodých SEO faktorů, nyní spíše chytrý algoritmus, který se sám učí na základě chování konkrétních uživatelů.

Whitehat SEO – Tzv. správné SEO z pohledu Googlu. Metody, které Google doporučuje.

Blackhat SEO – Zakázané metody optimalizace, za které vás může Google penalizovat.

Kanonizace – Upřednostnění jedné varianty url v případě duplicit. Googlu můžete díky nástroji canonical říci, kterou variantu u duplicity preferujete a chcete jí indexovat. Kanonizovat se dá i url, které má více stránek, které není nutné dále indexovat.

Duplicitní obsah – Stejný obsah na více url stránkách nebo i stejný (např. ukradený) obsah na jiné doméně. Z pohledu SEO je duplicitní obsah nežádoucí.

Přesměrování 301 – Trvalé přesměrování url adresy z nějakého specifického technického důvodu. Například přechod webu z protokolu http na https.

Meta tagy – popisky webu, díky kterým stručně přiblížíte obsah a sdělení webu. Patří sem např. Titulek, description nebo dříve i keywords.

Titulek – Název stránky url, který se zobrazuje ve vyhledávači. Pro SEO velmi důležitý parametr toho, co stránka obsahuje a jak jí správně zviditelnit.

H1 – Hlavní nadpis stránky zobrazující se na dané url. Měl by být co nejvýše na stránce a velikost by měla odpovídat tomu, že se jedná o hlavní nadpis. H1 je obvykle pouze jeden.

ALT – Alternativní popis obrázku pro případ, že se obrázek nezobrazuje správně.

Sitemap – Mapa stránek vašeho webu. Může usnadnit procházení vašeho webu vyhledávačem a může pomoci, pokud vás web nemá jednoduchou a srozumitelnou strukturu.

Robots.txt – Soubor pro identifikaci adresy vaší sitemap. V tomto souboru můžete také zakázat indexování vašeho webu (to však nedoporučuji).

Indexování – Procházení vašeho webu vyhledávacím robotem a následný jeho zápis do tzv. indexu vyhledávače. Vyhledávač váš web pravidelně prochází podle velikosti a aktuálnosti vašeho webu.

Kontaktujte mě

SEO konzultant Daniel GottwaldObjednejte si mé služby. Jsem konzultant online marketingu a pomůžu vám se zvýšením návštěvnosti webu, konverzí a s přivedením nových návštěvníků na web.

Proč se mnou spolupracovat

  1. Otevřenost. Vše vám vysvětlím jasně a na rovinu, žádná omáčka kolem.
  2. Transparentnost. Pokud se něco nepovede, nebudu mlžit a najdu vhodné řešení.
  3. Jasný cíl. Žádné dlouhé reporty, grafy a moře slibů, ale konkrétní výsledky práce.
  4. Spolehlivost. O váš byznys se budu starat, jako by byl můj vlastní.
  5. 100% péče. Každému klientovi se věnuji více jak na 100 % a řeším vše od A do Z.

Vybrané reference:

Reference

Všechny reference

Další důvody pro spolupráci:

  • Píšu a publikuji články, na blogu i v magazínu.
  • Vzdělávám se v oboru, chodím na přednášky a školení, sleduji zahraniční trendy.
  • Tento obor mě nesmírně baví, proto se mu věnuji na 100 %.
  • Mám prokazatelné výsledky u velkých i malých firem: Zvýšení návštěvnosti webu, více poptávek, zlepšení technické stránky webu, zlepšení uživatelského dojmu.
  • Mám vlastní projekty, které fungují a generují zisk.

Tak neváhejte a kontaktujte mě formulářem níže nebo po telefonu: 723 859 558.

Není to nic závazného, buď se domluvíme, nebo ne.

Kontaktní formulář

Sdílejte: