SEO konzultant

Hledáte SEO konzultanta či specialistu?

Už vás nebaví stále utrácet jen za PPC a chcete něco stabilního a dlouhodobého? Pak jistě oceníte know how, díky kterému Vás dostanu na první stránky vyhledávačů!


Co nabízím jako SEO konzultant

  • 10 let zkušenostíSEO a online marketingu.
  • Přesah do dalších oborů: Content, brand, UX, web, celkový online marketing.
  • Vlastní vybudovaná firmafungující podnik.
  • Kvalitní reference přímo od klientů.
  • Úspěšné projekty: Weby, e-shopy, magazíny.
  • Specializaci na linkbuilding i univerzální pohled na marketing.
  • Slušnost, přímé jednání, spolehlivost a otevřenost.
  • Rozumnou hodinovou sazbu za nadstandardní službu.

Jiní vám nabídnou sliby, já vám nabízím První stránky vyhledávačů!


Pro lepší orientaci v SEO

Kdo je SEO konzultant

Co je SEO

Jak Pracuje SEO konzultant

Jak hodnotit výsledky SEO

Jak vybrat SEO odborníka

Kolik stojí SEO služby

SEO služby

SEO analýza

Díky důkladné technické analýze vašeho webu zjistím, zda váš web funguje správně, splňuje nejnovější požadavky na SEO a zda plní funkci obsahově bohatého a přínosného webu pro uživatele.

Výsledkem pro vás bude důkladný audit, kde se dozvíte, co změnit a zlepšit i konkrétní praktické tipy.

SEO – optimalizace webu

Na základě analýzy vám poté mohu doporučit, jak optimalizovat web pro lepší zobrazení v neplaceném (organic) vyhledávání Google.

Vyžaduje to zaměřit se na tzv. On page faktory i Off page. Technické změny na webu, úprava a doplnění obsahu a získání kvalitních odkazů a referencí na váš web.

Analýza klíčových slov

Pokud chcete mít vysokou návštěvnost webu a získat nové klienty/zákazníky, tak nejprve potřebujete vědět, co ve vašem oboru hledají a pod jakými klíčovými slovy se dostanou buď k vám na web, nebo ke konkurenci (pokud má lepší SEO). V

ýsledkem analýzy je soubor (obvykle excel) klíčových frází, na které je potřeba se zaměřit a zahrnout je do strategie SEO úprav a linkbuildingu.

Linkbuilding

Neboli získávání odkazů z externích webů. Důvodem je to, že pokud na váš web odkazují kvalitní weby, Google to bere jako doporučení a zvýšení důvěryhodnosti vaší služby.

Samotné odkazující weby by měli mít vysokou důvěryhodnost, kvalitu a tematickou relevanci. Linkbuilding se provádí barterem, výměnou, pomocí diskuzí nebo nákupem (tvorba PR článků na kvalitních webech.

Počet odkazů záleží na konkurenci, doporučuji věnovat se této činnosti pravidelně společně s budováním obsahu vašeho webu/značky a brandu.

Obsahová strategie

Strategie pro systematické budování obsahu a šíření povědomí o vaší značce. Dobrá obsahová strategie jde ruku v ruce s celkovou online marketing strategií. Díky tomu se postupně v čase zvyšuje návštěvnost i počet zákazníků.

SEO konzultace

Nabízím i nezávislé konzultace, jak zlepšit vás web a dostat vás na první stránky vyhledávačů. Bez ohledu na váš obor či velikost, vám dokážu pomoci a zlepšit vaše SEO.

SEO školení

Pro zájemce nabízím chytré školení, kde se naučíte základy SEO a můžete si poté zlepšovat viditelnost vašeho ve vyhledávačích sami. Školení je velmi praktické, bez přehnané teorie. Termíny jsou individuální dle zájmu.

Kdo je SEO konzultant

SEO konzultant je specialista na vyhledávače (Google, Seznam a jiné), který vám dokáže poradit, jak váš web zlepšit nebo upravit tak, aby dosahoval prvních stránek v neplaceném vyhledávání na dotazy, které související s vaším oborem činnosti. Může se jednat o váš firemní nebo osobní web, obsahový magazín, e-shop nebo agregátor různých nabídek.

SEO konzultant by vždy měl postupovat na základě relevantních dat a neměl by vám nikdy dávat nějaké rady, dokud nemá dostatečné analytické podklady.

Taková data obvykle získá na základě zpracování SEO analýzy, analýzy klíčových slov a na dle celkové marketingové i byznysové strategie. Součástí zpracování analýz je samozřejmě i získání informací přímo od klienta, zaměstnanců a dodavatelů řešení.

Není to tedy žádný SEO mág či věštec, který dokáže sypat esa z rukávu na základě zběžného pohledu na váš web.

SEO odborník by měl být někdo, kdo dokáže být dobrým analytikem, konzultantem i kreativcem.

Co je SEO

SEO (Search Engine Optimalization) je způsob úpravy webu a obsahu tak, aby se zobrazoval na co nejlepších místech v organickém vyhledávání. Mezi tyto techniky patří např. tvorba kvalitního obsahu, optimalizace dle hledaných klíčových slov nebo získávání hodnotných zpětných odkazů.

Více na stránce: Co je SEO.

Jak Pracuje SEO konzultant

Zde je běžný postup, který obvykle doporučuji:

Dobrá poptávka

Základem je z vaší strany napsat dobrou poptávku, kde bude dostatek informací. Ve výsledku to ušetří čas oběma stranám a zamezí to případným počátečním nedorozuměním.

Poté si můžeme zavolat a dořešit případné nejasnosti.

Nabídka a záloha

Jakmile jsou vyjasněna vzájemná očekávání, pak vám mohu poslat SEO nabídku a následně pak zálohovou fakturu. Tato faktura je 50 % z celkové částky za prvotní analýzu.

Je to běžný postup, díky kterému mohu zamezit tomu, že by má práce nebyla vůbec zaplacena.

Smlouvu obvykle nevyžaduji a to z toho důvodu, že spolupráce by měla být od začátku založena na vzájemné důvěře. Tato důvěra je u mě posilněna tím, že zaplatíte zálohu a u vás zase tím, že nemusíte nic dalšího platit, dokud vám nepošlu první viditelnou práci.

SEO analýza, analýza klíčových slov, strategie

Jakmile mám všechny informace, přístupy (GA, Search Console, případně WP) a zaplacenou zálohu, můžu se pustit do práce.

Do 14 dnů vám jí obvykle pošlu.

Doporučuji si danou práci důkladně projít, udělat si poznámky ohledně případných nejasností a poté si můžeme domluvit schůzku (osobní nebo online, dle vaší preference a vzdálenosti).

Na schůzce probereme všechny nejasnosti a řekneme si další postup.

Z analýzy většinou vyplyne:

  • Co je na webu špatně
  • Jak to opravit
  • Co na webu chybí a je potřeba doplnit
  • Kdo tyto věci zajistí
  • Co dalšího je potřeba udělat pro zlepšení webu (externě)
  • Jak dlouho to bude trvat a finanční stránka věci
  • Jakého cíle je potřeba dosáhnout

Implementace změn

V této chvíli je potřeba aplikovat navržené změny.

Buď na to máte vlastní IT, externí firmu nebo potřebujete i s tímto pomoci. Nabízím buď implementaci pomocí mého externího kolegy, nebo mohu změny sám provézt (např. v případě webu na WordPressu).

Jakmile jsou změny hotové (nebo i v průběhu oprav), můžeme se pustit do další fáze.

V ideálním případě máte již v tuto chvíli web opravený a veškeré on page SEO je na optimální úrovni.

Linkbuilding a dlouhodobá spolupráce

Váš web je sice opravený a má dobré on page SEO, ale to bohužel dost často nestačí, zejména v konkurenčním komerčním prostředí.

Pokud je velká konkurence ve vyhledávačích, bude nutné zajistit aktivní propagaci webu. Ta se dělá pomocí PR linkbuildingu a jedná se o dlouhodobou spolupráci.

Nedá se obecně říci, za jak dlouho budou vidět výsledky ve vyhledávačích, vždy záleží na oboru a konkurenci.

Pokud bychom mluvili o nějakém méně konkurenčním prostředí, tak se může jednat o 3 – 6 měsíců propagace.

Vyhodnocování výsledků

Pokud spolupracujeme na linkbuildingu, tak se nejprve domluvíme na cílech a na způsobu reportingu práce.

Obvykle navrhuji pravidelný měsíční report, kde jsou zahrnuto:

  • Url odkazů na články
  • Kvalita webů
  • Průměrná měsíční návštěvnost
  • Cena za jeden článek
  • Celková cena

Což mě dostává k dalšímu bodu..

Jak hodnotit výsledky SEO

V SEO je velmi těžké na 100 % objektivně hodnotit výsledky práce. Měl jsme na to již mnoho debat z marketingových agentur i z české SEO komunity a názory se poměrně liší, podle toho, na koho se obrátíte.

Já osobně jsem pro měření organické návštěvnosti z vyhledávačů, ale má to hned několik zádrhelů:

  1. Organická návštěvnost je daná mnoha různými faktory a linkbuilding má na ní vliv jen částečně
  2. Pokud vyhodnocujeme např. z GA, tak nevidíme celkový nákupní cyklus a dost návštěv se během času ztratí v jiných kanálech – proto je pak potřeba zahrnout do vyhodnocení i asistované konverze
  3. Nejsou zde určeny trendy. Proto se někdy stává, že ačkoliv je např. návštěvnost vysoká, tak přesto klesají poptávky. Nebo je naopak návštěvnost nižší, ale není to dáno zobrazením ve vyhledávači, ale např. jiným externím faktorem
  4. Google velmi často mění pravidla hry tím, že vypustí aktualizaci algoritmu a ta zásadně změní způsob zobrazení jednotlivých webů. My konzultanti samozřejmě všechny změny sledujeme a snažíme se přizpůsobit, ale přesný návod, co udělat pro zobrazení tu bohužel není. V tomto směru to je skutečně trochu alchymie.

Jak vyhodnocovat SEO

Z těchto výše zmíněných důvodů se kloním spíše k vyhodnocování konkrétních klíčových slov a jejich zobrazení na první stránce vyhledávače.

Nemluvím o konkrétní pozici, neboť to je velmi relativní a je to dané personalizovaným zobrazováním.

Proto tedy klientům obvykle navrhuji, že si vybereme určitý počet slov a ty poté vyhodnocujeme. Na základě toho poté i určujeme, zda z daných výrazů chodí poptávky a v jakém množství.

Vlastní zkušenost

Ostatně sám o tom něco vím. Když jsem se zobrazoval u klíčových SEO frází na prvních stránkách, tak mi chodilo i několik poptávek denně. Jakmile jsem se přestal o web starat a SEO jsme nedělal, tak se situace změnila.

Můj web vypadl z prvních stránek (vlivem různých updatů Googlu i konkurence) a během několika měsíců mi poptávky uvadaly, až přestaly chodit úplně.

Musel jsem pak celý web překopat a znovu více dbát na aktuální SEO, pokud hledám nové klienty.

Jak vybrat SEO odborníka

Pokud vám mohu poradit, tak bych vám doporučil následující:

Zkušenosti

Podívejte se, co má daný odborník za sebou.

Kolik let dělá SEO, zda pracoval někdy v nějaké agentuře, zda si odpracoval pověstných 10 000 hodin práce.

Důležité je se také dívat na to, zda dělal tuto práci skutečně full time a v jakých firmách.

Dobrý odborník by měl mít nejen odbornou zkušenost, ale i určitý přesah do dalších oborů a zejména do podnikání pro lepší pochopení vašeho byznysu.

Reference a projekty

Dívejte se na jeho reference. Ne na ty loga firem, které má na webu každý, ale reálné slovní reference od klientů.

Podívejte se na jeho LinkedIn profil a na ukázky prací, které má za sebou.

Zajímejte se o konkrétní projekty, zda např. někdy něco sám vybudoval a řídil.

Třeba vlastní e-shop, affiliate web nebo jiný byznys projekt.

Specializace

Je dobré vědět, zda daný konzultant dělal pro velké, středí nebo malé firmy.

Zda se specializoval na nějakou oblast: Např. analytika, linkbuilding, off page – on page, Obsah nebo UX.

zda má i nějaké přesahy do dalších oborů, nebo dělá jen čistě SEO.

Zda je více specialista nebo univerzál. Záleží na co ho potřebujete a zda vám bude pasovat do týmu.

Odbornost

Dobrý odborník obvykle školí, píše odborné články, nebo vystupuje na konferencích.

Dříve se dalo i soudit podle toho, kdo o SEO píše knihy, ale to už je dávno pasé, spíše bych se soustředil na odborné články, které daný člověk píše obvykle na svém blogu.

Můžete si i všímat, zda je známý i mediálně, ale neberu to jako rozhodující kritérium. Přece jenom někteří odborníci v komunitě jsou lepší v osobním brandingu, ale to neznamená, že by zde nebyli jiní méně mediálně známí odborníci, kteří jsou také profíci.

Já osobně jsem dal několik rozhovorů (jako např. zde), ale neberu to jako nějaké větší kritérium.

Jak na váš působí

Zde můžete použít metodu jako u jakéhokoliv jiného online odborníka.

Jak na vás působí on/ona a jeho/její web? Zda píše gramaticky správně a zda daný web působí dostatečně profesionálně.

Jak odpovídá na e-maily? Jakým stylem a po jaké době? Pokud např. odpověď trvá příliš dlouho (déle než týden), tak pravděpodobně nebude mít čas.

Pokud odpovídá stručně a arogantně, tak ani následná spolupráce zřejmě nebude jiná.

Vyptává se na váš obor a na konkrétní informace?

Pokud se příliš neptá a hned vám posílá cení, tak buď má tolik práce, že nemá ani čas řešit nové klienty, nebo mu na vašem byznysu nezáleží a jde mu jen o peníze. Obojí je špatně.

Hodinová sazba

Na toto téma se v naší (i jiné) komunitě vedou velké spory. Neboť někteří si vybudovali byznys na vlastním self promo a razí tezi, že pokud daný odborník má hodinovou sazbu pod 1 500 Kč, tak není dostatečným odborníkem.

Naopak jsem ale také často narazil na to, že někteří nabízejí SEO natolik levně, že z objektivních důvodů není možné poté doručit dostatečně kvalitní službu.

Takový člověk by buď musel pracovat pod cenou, nebo s větší pravděpodobností svou práci nedělá dostatečně dobře. V lepším případě jen vyhodíte peníze za nic, v tom horším ještě dostanete penalizaci na nekalé praktiky.

Adekvátní cena

Nelze přesně určit adekvátní cenu. Já osobně jsem si nastavil sazbu od 700 Kč do 1 000 Kč podle typu dané práce a zda se jedná o krátkodobou nebo dlouhodobou spolupráci.

Jedna věc je také hodinová sazba a druhá je, jak dlouho ve výsledku daný odborník práci provádí. Může mít zdánlivě nízkou sazbu a naúčtovat si mnoho hodin navíc, nebo naopak mít vysokou sazbu a méně hodin práce.

Takže bych se spíše než na hodinovkou soustředil na celkovou cenu za odvedenou práci a jakých výsledků se dosáhlo.

Co vám skutečný SEO odborník neslíbí

Zde je ukázka několika prohlášení, které by vám žádný odborník na SEO neměl slibovat:

  • Garance konkrétní pozic ve vyhledávači
  • Levné a jednorázové SEO služby
  • Zhodnocení webu na základě jednorázové analýzy jednoho nástroje (SEOmaty)
  • Výsledky během krátké doby (kratší než 3 měsíce)
  • Odpovědi na všechny dotazy SEO bez analýzy
  • Doporučení bez hlubší analýzy
  • Konkrétní znalost Google algoritmu
  • Jednoduchá řešení bez znalosti celkové situace a kontextu daného byznysu

Kolik stojí SEO služby

Obecnou cenu bez kontextu vám zde napsat nemohu (i z výše zmíněných důvodů).

Moje hodinová sazba je od 700 do 1 000 Kč.

Jednorázové analytické a konzultační práce: 1 000 Kč/h

Dlouhodobá spolupráce pro analýzy, konzultace a strategie: 700 Kč/h

Délka práce u běžné analýzy: kolem 15-20 h.

Práce na linkbuildingu od 10-15 h/měsíc

Přímé náklady na linkbuilding (dle konkurence a počtu slov): 10 000 – 30 000 Kč/měsíc.

Máte zájem o spolupráci? Ozvěte se.

SEO konzultant Daniel Gottwald