O mně

Něco málo o mně: Jsem dříč, neúnavný rebel, který boří běžné mýty o složitém a drahém marketingu.

Vzděláním jsem knihovník, rozumem jsem realista a povoláním online vizionář, který vám bude parťákem na cestě k úspěchu.”

Proč dělám tento obor

  • Jakmile jsem poprvé usedl k internetu, věděl jsem, že je to moje vášeň.
  • Vystudoval jsem informační školu, kde mě učili, jak vyhledávat a používat informace.
  • 9 let se intenzivně zajímám o tvorbu webů, sociální sítě a hlavně o online marketing.
  • 3 roky jsem pracoval v několika agenturách jako SEO konzultant, kde jsem měl možnost pracovat pro velké i malé firmy.
  • Mám za sebou 6 let podnikání na volné noze jako freelancer.
  • 3 roky podnikám s vlastní firmou Byznyslab.
  • 2 roky vedu vlastní kutilskou dílnu v Praze.
  • Cestoval jsem po Indii, Filipínách a Tanzánii, abych se vrátil s jasnou vizí.
  • Píšu a publikuji praktické i osobní články, na svém blogu.
  • Vzdělávám se v oboru především tím, že SEO prakticky dělám
  • Tento obor mě baví i fascinuje, proto se mu věnuji na 100 %.
  • Mám prokazatelné výsledky nejen u klientských webů, ale i na svých vlastních projektech
  • Na svých webech zkouším praktické SEO a různé experimenty, které vidím, že fungují.

Moje cesta SEO odborníka

SEO specialistou jsem byl nejprve ve 3 různých agenturách. Do první jsem nastoupil jako zelenáč a vše se učil za pochodu od zkušenějších. Do druhé agentury jsem již nastoupil jako samostatný senior SEO specialista.

Docela jsem oboru rozuměl a měl jsem poměrně dobré výsledky, neboť jsem hodně času trávil nad analýzami a vše měl zpravidla podložené daty. Ale i přes to jsem tehdy dělal SEO špatně a zbytečně na sílu (teď s odstupem to už vím).

Ve třetí agentuře jsem byl jen krátce. Nastoupil jsem tam jako obsahový stratég s fokusem na SEO. Dělal jsem poměrně promakané obsahové strategie, ale celý ten koncept byl špatně nastavený a tak jsem raději odešel.

Mojí cestou mělo být živnostníkem na volné noze (tzv. freelancer). Být sám sobě šéfem mě bavilo. Obecně být živnostníkem, který ví, jak si sehnat zakázky, je super.

Neměl jsem žádné velké náklady, pracoval jsem z domova a dokázal jsem se slušně uživit. Bavilo mě to cca 4 roky.

Pak na mě přišla nějaká krize a únava z toho, že dělám pořád to samé dokola. Obor SEO mi přestal dělat radost a já jen mechanicky plnil svou práci. Módně by se to nazvalo tím, že jsem vyhořel.

Trápilo mě to, že jsem netvořil nic hmatatelného a fyzického, jako když stavař postaví dům, nebo sochař udělá sochu. Že po sobě nic nezanechám. Všechno, co jsem ve své práci udělal, tak za měsíc po tom neštěkne ani pes.

A pak jsem dostal ten šílený nápad, že si založím otevřenou kutilskou dílnu v Praze, první svého druhu. Dlouho jsem neotálel a pustil se do toho.

Byl to šílený nápad, ale vyšel a my jsme měli svou kutilskou dílnu, o kterou byl zájem.

Po roce jsem otevřeli ještě další místnosti pro kovo a dřevo dílny. A pak jsme se pustili do zakázkové výroby stolů, soch, bust a bronzových odlitků.

Po 2 letech jsem zakládal malou manufakturu a přijímal první lidi do výroby.

Nakonec jsem se rozhodl dílnu částečně zavřít a vrátit se zpátky k marketingu. Více o tom v chystaném článku na blogu.

Dalo by se říct, že mi to hodně dalo, získal jsem nové neocenitelné zkušenosti a možná jsem i trochu zmoudřel. Uvědomil jsem si, že vést takový podnik znamená dělat velké oběti a změnit sám sebe. Je z vás více manager a méně odborník na nějaký obor.

Vrátil jsem se zpátky k marketingu s novým pohledem na tento obor. Díky své zkušenosti s dílnou se nyní dokážu mnohem lépe dívat na marketing i jako klient, z pohledu investora a podnikatele.

Vzhledem k tomu, že jsem si i tehdy dělal SEO sám, tak jsem si mohl všechny své hypotézy vyzkoušet v praxi a na svém projektu jsem viděl, jak zlepšit SEO ve velmi krátkém čase a za rozumné peníze.

Tehdy jsem nedělal žádné analýzy, reporty, nedělal jsem dokonce ani moc linkbuilding. Dělal jsem kvalitní obsah a dokázal jsem k našemu projektu přilákat pozornost médií, díky tomu jsme měli odkazy zadarmo.

Pokud jsme byli na první stránce na nějaký výraz, který úzce souvisel s naší nabídkou, pak nám velmi záhy začaly chodit i poptávky. Pokud nestíhala výroba, věděl jsem, že dělám SEO dobře.

A nyní jsem se rozhodl, že toto moje na vlastní kůži vyzkoušené know how chci předávat dál.

Vím, jak získat poptávky prakticky pro jakéhokoliv klienta, který nabízí zajímavý produkt či službu. Není to určeno pro hyper konkurenční obory, ale jinak jsou mé dveře otevřené každému zájemci, který podniká legálně a poctivě 🙂

Díky svým zkušenostem z podnikání vám tedy mohu nabídnout nejen své odborné znalosti z marketingu, ale také komplexní pohled na web, strategii a celkový byznys.

Mé hodnoty

Realita trhu

Online marketing má být prodlouženou rukou vašeho oboru, nezachrání službu, po které není poptávka. Nevnucujte uživateli mrtvý produkt.

Nadšení

Chci sdílet nadšení klienta pro jeho obor. Sám jsem nadšený do online marketingu, ale musí to být oboustranné nadšení. Pracovat z povinnosti je zbytečné a neproduktivní.

Víra

Potřebuji uvěřit, že právě vaše služba/produkt je to, co lidé hledají, vyžadují, atd. Pokud klient nevěří svému oboru, pak to mezi námi nebude fungovat.

Řešení

Reklama je někdy zneužívána jako manipulace se spotřebiteli. Nečekejte ode mě, že budu klamat uživatele, nebo jim něco vnucovat. Vždy se snažím najít řešení, které funguje a zároveň má svoji přidanou hodnotu.

Odpovědnost

Jsou mi blízké firmy, které podnikají zodpovědně a zajímají se o to, jaký je dopad jejich činů na ostatní lidi a okolní prostředí, ve kterém žijeme. Sám se snažím žít tak, abych neplýtval zdroji, které jsou na této planetě omezené a nezasahoval do svobody ostatních. Nejsem žádný radikál, ale snažím se přemýšlet nad svými činy.

Osobnost

Záleží mi na osobnosti každého klienta, proto radši spolupracuji s konkrétními lidmi, kteří se mohou samostatně rozhodovat, jak povedou svou firmu. Problém korporací je v tom, že často fungují jen z principu, nemají žádnou vizi, ani smysluplné hodnoty, jen hromadí majetek a vyhazují peníze za zbytečnosti.

Peníze

Není mým plánem dělat levně, neboť si svého času a odbornosti vážím. Na druhou stranu peníze pro mě nejsou primární motivací pro spolupráci. Snažím se ceny stanovit tak, aby to bylo rozumné pro obě strany.

Vývoj

Uznávám osobnostní vývoj a pokrok firmy. Nejsem zastánce neustálého růstu do nekonečna. Každý obor má své meze růstu a musí časem změnit strategii. V naší společnosti se učíme neustálému soutěžení a soupeření, jsem spíše pro spolupráci a navazování dlouhodobých vztahů, které fungují.

Mé motto: Většinu svého produktivního věku trávíme v práci. Proč tedy dělat něco, co nás nebaví? K tomu, abych mohl být inovativní, výkonný a úspěšný, potřebuji jen jediné: musí mě to bavit a naplňovat.

Pokud vás zajímá více můj obor, podívejte se na články, které píšu na blog.

Sdílíte podobné hodnoty? Kontaktujte mě a domluvíme se

Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva

Sdílejte: