Nová obsahová strategie, která funguje

Mám novou strategii. Kratší verze je, že ta strategie funguje a mám to ověřené na svém projektu. Dostanu se na první stránku do 3 měsíců, bez velkých investic do linkbuildingu a stačí mi k tomu obsah. Delší verze níže v článku.

Musím se s něčím přiznat. Poslední 2 roky jsem to dost flákal (myšleno SEO) a většinu svého času věnoval svému projektu otevřené dílny – FutLab. Zároveň jsem měl však čas vytvořit si novou strategii na svém webu, která funguje.

Pokud je důvěra, čas a nejedná se o nějaké předimenzované konkurenční slovo, pak to funguje skvěle.

Jako SEO konzultant jsem musel často řešit to, že klient se chce dostat rychle na nějaké klíčové slovo na první stránku Google a nechce do toho dát nehorázné peníze. Většinou jsem takové poptávky odmítal.

Ale vyzkoušel jsem si na svém projektu (kde jsem měl možnost více experimentovat), že to jde a dokonce velmi rychle.

Stačí se zaměřit na méně konkurenční slova a vytvořit naprosto bombastický obsah, který vyhledávače nemohou ignorovat. A samozřejmě to ještě trochu popošťouchnout pomocí linkbuildingu, ale ne moc draze 🙂

Tady je konkrétní příklad obsahové strategie:

Web FutLab jsem potřeboval dostat na první stránku u pojmu 3D tisk na zakázku.

Vytvořil jsem tedy zajímavou stránku o 3D tisku a poté to trochu podpořil pomocí sehnání kvalitních odkazů.

A výsledek strategie:

První stránka Google: “3D tisk na zakázku”

Dále jsme potřebovali se zobrazovat na pojem “umělecká slévárna” a “odlévání bronzu”:

“umělecká slévárna” – První stránka Google
“odlévání bronzu” – První stránka Google + video z Youtube

Dále jsme si ještě usmysleli, že se potřebujeme dostat na první stránku u výrazů: sochy na zakázku, busty na zakázku, výroba sochy, atd.

Dalo by se pokračovat:

Další klíčové slovo:

A další i obecnější výraz:

Nebo třeba i z trochu jiného oboru:

Nebo i s jiným webem:

Náš druhý web FUTMAKERS

Jak obsahová strategie funguje

A jak se mi to všechno povedlo a jak dlouho to trvalo?

Většinou to trvalo 1-3 měsíce podle konkurence.

A povedlo se to díky kombinaci velmi důkladného obsahu a pomocí chytrého získávání odkazů zdarma.

Samozřejmě vždy záleží na tom, jaký máte produkt či služby. Pokud nabízíte něco nového, tak se to lépe propaguje, ale je zase potřeba to z hlediska SEO spojit s něčím známým, co lidé již ve vyhledávači hledají.

Ideální situace je, když máte tzv. lovebrand či zajímavý startup a potřebujete zviditelnit na nějaké známější názvy, ale ne tak moc konkurenční.

Např. děláte “zahradní jezírka na míru” a máte velmi odlišný způsob oproti konkurenci. Máte osobní přístup, děláme práci řemeslně přesně a ještě dáte zákazníkovi vizualizaci předem díky chytré aplikaci. Není pak problém vytvořit kvalitní obsah, sehnat odkazy a dostat vás na první stránku.

Naopak špatným příkladem pro tuto strategii je např. e-shop, který prodává běžně dostupné zboží (třeba chytré telefony) a chce se zobrazovat na obecné výrazy typu “chytré telefony”, “smartphony”, atd.

V tomto případě nic nezmůžu, jediná možnost je cpát do reklamy větší peníze než konkurence.

Cena obsahové strategie:

Tuto strategii mohu nabídnout i vám, pokud splňujete výše zmíněná kritéria. A kolik vás to bude stát? Bude to určitě levnější, než platit roky za placené získávání odkazů.

Konkrétně nabízím 10-15 h práce měsíčně za cenu 10 000 Kč. Doba trvání 1-3 měsíce podle dané konkurence. Běžný linkbuilding by vás vyšel minimálně na 120 000 Kč jen za práci, náklady bývají ještě jednou tak vysoká cena k tomu a celé by to trvalo minimálně 12 měsíců.

Výsledkem pro vás bude zobrazení na klíčové slovo pro váš byznys, když zákazníci hledají tuto službu.

Naše dílna FutLab např. díky tomu získala desítky různých zakázek v oboru, kde se platí desítky až stovky tisíc za zakázku. Takže se nám tento levný způsob SEO opravdu vyplatil. Dělali jsme díky tomu designové stoly, bronzové busty pro slavného fotografa, nebo různé sochy, apod.

Máte zájem o tuto obsahovou strategii?

Kontaktujte mě přes formulář nebo na e-mail: info@danielg.cz

Sdílejte:

Daniel Gottwald

Specialista na SEO a online marketing. Vzděláním jsem knihovník, rozumem jsem realista a povoláním online vizionář, který vám bude parťákem na cestě k úspěchu. Pomůžu vám s marketingem, podívejte se na mé reference, nebo mě rovnou kontaktujte.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *