Kvalitní obsah je naprosto zásadní kritérium, zda se vaše stránky vůbec zobrazí ve vyhledávači, a zda je budou uživatelé rádi navštěvovat, sdílet a komentovat. Pokud chcete v dnešní době zaujmout zákazníka, musíte mu nejprve nabídnout přesně takový obsah, který očekává.
Co je vlastně kvalitní obsah
Můžeme se podívat na definici kvalitního obsahu z pohledu Googlu:
„Provide high-quality content on your pages, especially your homepage. This is the single most important thing to do. If your pages contain useful information, their content will attract many visitors and entice webmasters to link to your site. In creating a helpful, information-rich site, write pages that clearly and accurately describe your topic. Think about the words users would type to find your pages and include those words on your site.”
Když si to shrneme, znamená to poskytovat obsah:
- vysoce kvalitní
- informačně použitelný pro uživatele
- nápomocný
- tématicky relevantní
- promyšlený a jasně identifikovatelný pro uživatele, kteří hledají specifická témata
Obsah by měl být dále:
- komplexní a srozumitelný
- na profesionální úrovni
- čerstvý a aktuální (pište o novinkách jako první)
- uživatelsky přívětivý (formátování písma, odstavce, tučné písmo, nadpisy a podnadpisy, odkazy)
- obsah, který lidé přirozeně sdílejí (analyzujte, který obsah vaši uživatelé sdílejí nejčastěji)
Můžete si projít kurz od Googlu, jak tvořit hodnotný obsah.
Na internetu je mnoho článků o tom, jak Google hodnotí kvalitu: např: Content quality score nebo Ultimate Guide to Quality Score.
Matt Cutts říká, tvořte odborný obsah, který bude srozumitelný.
Rand Fishkin říká, že nestačí mít dobrý a unikátní obsah. K tomu aby vás dnes vyhledávače a uživatelé upřednostňovaly, tak musíte mít vysoce kvalitní obsah, který splňuje mimo jiné následující:
- responsivní pro mobilní zařízení
- rychlé načítání stránek
- design a uživatelský zážitek
- obsah sdílený na sociálních sítích
- detailní popis daného tématu, zda něco nechybí
- být lepší, kvalitnější a obsáhlejší než konkurence
Jak tvořit kvalitní obsah
- Vycházejte z analýzy klíčových slov, z našeptávačů, z diskuzních fór, příspěvcích na sociálních sítích.
- Tvořte pouze relevantní obsah dle vašich cílových person.
- Hledejte nevšední témata, dívejte se na téma z jiných úhlů a poskytněte něco navíc, např. nějakou chytrou aplikaci.
- Než napíšete nějaký článek, nejprve si zkontrolujte, zda o tématu už nepsali jiní. Pokud ano, udělejte článek lepší.
- Piště jasně a srozumitelně, odborné termíny vysvětlete např. ve slovníku nebo na dalších stránkách.
- Nepiště o obecně známých skutečnostech, zaměřte se na praxi a konkrétní příklady, návody, studie, atp.
- Odkazujte na vysoce autoritativní weby a rozšiřte svůj obsah o další zajímavá témata.
- Využijte interní odkazy a odkazujte na všechna související témata, není potřeba vše znovu rozepisovat.
- Využívejte obrázky, grafiky, videa, prezentace, podcasty a další druhy obsahu.
- Text vždy naformátujte tak, aby se dobře četl na všech zařízeních.
- Samotnou tvorbou obsah nekončí, nezapomeňte poté obsah propagovat.
Objednejte si mé služby. Jsem konzultant online marketingu a pomůžu vám se zvýšením návštěvnosti webu, konverzí a s přivedením nových návštěvníků na web.
Proč se mnou spolupracovat
- Otevřenost. Vše vám vysvětlím jasně a na rovinu, žádná omáčka kolem.
- Transparentnost. Pokud se něco nepovede, nebudu mlžit a najdu vhodné řešení.
- Jasný cíl. Žádné dlouhé reporty, grafy a moře slibů, ale konkrétní výsledky práce.
- Spolehlivost. O váš byznys se budu starat, jako by byl můj vlastní.
- 100% péče. Každému klientovi se věnuji více jak na 100 % a řeším vše od A do Z.
Vybrané reference:
Všechny reference
Další důvody pro spolupráci:
- Píšu a publikuji články, na blogu i v magazínu.
- Vzdělávám se v oboru, chodím na přednášky a školení, sleduji zahraniční trendy.
- Tento obor mě nesmírně baví, proto se mu věnuji na 150 %.
- Mám prokazatelné výsledky u velkých i malých firem: Zvýšení návštěvnosti webu, více poptávek, zlepšení technické stránky webu, zlepšení uživatelského dojmu.
- Mám vlastní magazíny, které fungují a generují zisk.
Tak neváhejte a kontaktujte mě formulářem níže nebo po telefonu: 723 859 558.
Není to nic závazného, buď se domluvíme, nebo ne.