Konverzní poměr je procentuální počet lidí, kteří vykonají požadovanou akci (vyplnění formuláře, objednávka, nebo zanechání komentáře) z celkové návštěvnosti dané stránky.
Konverzní poměr lze ovlivnit různými způsoby dle daného cíle stránky. Zde uvádím příklady zvýšení konverzního poměru u objednávky. Každý případ je individuální a může se lišit, pro přesné zjištění je potřeba udělat analýzu uživatelského chování a AB testování.
Konverzní poměr zvýšíte tím, že návštěvníkovi dáte důvod pro objednávku a cestu k objednávce mu maximálně usnadníte. Nezbytnou součástí je, že oslovíte návštěvníky, kteří jsou cílovou skupinou daného produktu a vy je zaujmete ve správný čas, na správném místě.
Konverzní poměr zvýšíte:
Důvodem pro konverzi
- Přivedením relevantních návštěvníků díky přesně zacílené reklamě
- Nastavením správné cenové politiky (nemusí být vždy nízká cena)
- Správně popsaná stránka nabízející stejné zboží (službu), jaké návštěvník hledá
- Nabízet více variant daného produktu (avšak ne příliš mnoho variant, pak se návštěvník nemůže rozhodnout)
U e-shopů je velmi důležité
- Cena dopravy (zdarma, od určité částky zdarma, atd.)
- Možnost vyzvednutí v blízkosti působení návštěvníka (např. zásilkovny)
- Způsoby platby (je lepší mít více způsobů platby)
- Platba předem (ne každý zákazník chce platit předem)
- Doba doručení (u některého zboží hraje velkou roli a zákazník obvykle nechce příliš dlouho čekat)
Př: Nedávno jsem si chtěl objednat specifický jídelní stůl. Měl jsem ho vyhlídnutý u jednoho e-shopu. Vše se zdálo dobré, ale nakonec jsem ho neobjednal, protože zboží neměli na skladě a musel bych zaplatit předem a poté čekat 3 měsíce, což mě od koupě odradilo.
- Skladové zásoby (je lepší mít zboží na skladě)
Uživatelská přívětivost
- Mějte u zboží maximum informací, doplněné velkými fotkami a videi
- Produkt by měl mít výrazné a velké tlačítko pro objednávku
- Košík by měl být viditelný a snadno rozklikatelný
- V kategorii produktů mějte dostatečně velké obrázky a popisy produktů
- Mějte na webu viditelnou adresu, kontakty a jasně specifikováno, zda se dá zboží vyzvednout a kde
- Používejte vyskakovací chat a odpovídejte pružně na dotazy
- Objednávkový formulář by měl být maximálně jednoduchý a u všech položek by měly být vysvětlující informace (doporučuji formulář velmi intenzivně testovat a zjistit jeho funkčnost)
Konverzní poměr velmi záleží na přivedené návštěvnosti. Pokud k vám návštěvníci přijdou ze špatně nastavené reklamy, tak s velkou pravděpodobností nejen že vyhodíte peníze za reklamu, ale návštěvníci nic nenakoupí a ještě budou naštvaní, že přišli někam, kam nechtěli.