Pro přesnou představu jsem sepsal scénář, jak obvykle spolupráce probíhá, může se však individuálně lišit.
- Přijde mi od vás poptávka.
- Na poptávku reaguji max. do jednoho dne, ale obvykle mnohem dříve (podle času, kdy mi napíšete).
- Pokud je poptávka jasně definovaná (přečtěte si, jak napsat poptávku), tak vám obratem napíšu a zašlu nabídku.
- Pokud je poptávka nejasná, snažím se získat základní informace (po telefonu nebo e-mailu).
- Z důvodu úspory času už neposkytuji bezplatné úvodní schůzky.
- Pokud je vše jasné a nepotřebuji další informace, zašlu vám nabídku.
- Zašlu vám nabídku, kde bude, co nabízím, jaké činnosti pro vás udělám, jaká je cena a cíle služby a předkládám i svoje reference a důvody pro spolupráci.
- Pokud mi nabídku písemně (e-mailem) odsouhlasíte, pak vám napíšu, jaký bude další postup a kdy pro vás začnu pracovat. V případě zájmu vám zašlu objednávku služeb.
- Napíšu vám, co pro vás udělám v daný měsíc a kdy to bude hotové.
- Zašlu vám danou práci a obvykle si poté domluvíme schůzku, kde vám více vysvětlím, co znamenají jednotlivé výstupy a jak je použít v praxi. Například vám zašlu analýzu klíčových slov a na schůzce vám pak vysvětlím jednotlivé metriky a jak analýzu použít pro úpravu webu.
- Během implementace a realizace jednotlivých kroků vám budu k dispozici jako konzultant a budu vám radit, jak přesně jednotlivé kroky realizovat.
- Pokud je práce z mé strany odevzdaná a z vaší strany schválená, pak vám zašlu fakturu s částkou, kterou jsme si předem domluvili.
Pravidelná spolupráce (např. linkbuilding)
- Na začátku spolupráce nejprve pro účely daného webu vytvořím analýzu a strategii propagace nebo online marketingu.
- Jakmile jsou navržené změny hotové a strategie z vaší strany schválená, pustím se do dohodnuté strategie.
Co je obsahem mé práce (u pravidelné spolupráce):
- Nejprve musím zkontrolovat konkurenci a zjistit, proč se na určité výrazy zobrazuje ve vyhledávačích právě ona.
- Používám k tomu nástroje Majestic SEO nebo Ahrefs.
- Vytvořím si tabulku v excelu a velmi podrobně porovnávám jednotlivé metriky, které jsou důležité (počet odkazů, kvalita, různorodost, obsah klíčových slov, meta tagy a podobně).
- Jakmile mám jasné údaje o konkurenci, vypracuji si plán pro jednotlivá klíčová slova.
- Poté si ještě dělám průzkum odkazů konkurence .
- Následně se pustím do vyhledávání příležitostí (tematické weby, oborové katalogy, diskuzní fóra, sociální sítě, atd.)
- Když mám nalezené příležitosti, oslovuji jednotlivé majitele webu a domlouvám s nimi, kolik by stálo např. zveřejnění tematického článku (o vaší službě s odkazy na váš web).
- U diskuzí, katalogů a sociálních sítí pečlivě vymyslím způsob vytvoření příspěvku nebo inzerátu vaší služby. Vždy je potřeba, aby reklama nebyla obtěžující, ale aby byla naopak přínosná pro uživatele daného média.
- Během měsíce postupně získávám odkazy na váš web a zapisuji je do excelové tabulky.
- Průběžně monitoruji dopad jednotlivých kroků na vaše stránky a návštěvníky, kteří přišli z daného média.
- Na konci měsíce vám zasílám report a výsledky práce. V reportu můžete vidět všechny získané odkazy, které jsou pro vás trvalé.
- Během měsíce s vámi i konzultuji potřebné změny na webu a vše, co se týká online marketingu.
- Cílem má být zlepšení vašeho webu, zvýšení návštěvnosti a získání nových zákazníků.