Analýza klíčových slov je souhrn hledanosti jednotlivých slov, která mají souvislost s daným oborem a webem. Díky promyšlené analýze můžete najít desítky, stovky až tisíce souvisejících frází, přes které k vám na web (potenciálně) můžou přijít návštěvníci.
Analýza se dělá prostřednictvím nástrojů, jako např. Adwords, Sklik.

Příklad klasifikační analýzy klíčových slov, Zdroj
Jak probíhá analýza
- Pomocí nástrojů ke zjištění hledanosti klíčových slov naleznu všechny související fráze.
- Stáhnu do excel tabulky a třídím tak, aby v analýze nebyly žádné nesouvisející výrazy.
- Utřídím si data podle dané požadované metriky (např. hledanost slov, cena).
- Pokud už web nějakou dobu běží, získám statistiky některých slov z Google Analytics.
- Další zajímavé výrazy získám z našeptávače Google.
- Výrazy si znovu utřídím tak, abych s nimi mohli dále pracovat.
Ukázka použití nástroje Sklik
Výrazy si stáhnu do excelové tabulky. Tato tabulka konkrétně má 6 024 výrazů, které je potřeba protřídit podle relevance.
Jak postupuji
- Společně s klientem vymyslíme co nejvíce klíčových slov související s jeho zaměřením
- Zadávám postupně klíčová slova do analytických nástrojů a zjišťuji hledanost obecnějších slov
- Hodně hledané obecné výrazy poté klasifikuji (např u „bazény“: materiál, tvar, velikost, druh, příslušenství, atd.)
- Třídím jednotlivé dotazy a klasifikuji tak, aby z toho vznikl výstup pro budoucí stránky
- Soustředím se na tzv. „long tail„, kde je větší šance, že se stránka zobrazí ve vyhledávání bez propagace.
- Ze získaných dat poté sestavuji strukturu webu a jednotlivé stránky. Pro návrh struktury poslouží tzv. myšlenkové mapy (nástroj bubbl.us)
Zajímavé články o analýze klíčových slov
- Jak vám šlape SEO
- Zjišťujeme hledanost klíčových slov
- Co chtít od analýzy klíčových slov?
- Analýza klíčových slov – 7 praktických tipů pro vyšší zisk
Zajímavé zahraniční zdroje: keywords research
- Keyword Research: The Definitive Guide
- How To Do Keyword Research For SEO
- How To Do Keyword Research – The Beginners Guide to SEO – Moz
Vzhledem k tomu, že u vysoce konkurenčních dotazů je již velmi těžké vytěžit maximum z obecných klíčových slov, doporučuji hledat „long tail“ výrazy z jiných zdrojů. Tyto výrazy mají mnohem vyšší konverzní poměr a přivedou vám více zákazníků než obecné konkurenční fráze.
Další zdroje pro analýzu
Diskuzní fóra – použijte vyhledávací dotaz: „klíčové slovo“ + („fórum“ OR „diskuze“)
Wikipedie – zadejte obecnější klíčové slovo a najděte všechny související výrazy
Našeptávače jsou dalším skvělým zdrojem informací:
Související výrazy ve vyhledávači Google:
Google trendy o aktuálních tématech.
Seznam trendy o aktuálních tématech dle sezóny.
K čemu je dobrá analýza klíčových slov
Analýza je nezbytná k pochopení požadavků uživatelů vašeho webu, proto bych ji doporučoval při každém návrhu nového webu a v případě, že chcete zvýšit návštěvnost z organického vyhledávání.
Případy využití analýzy
- Návrh struktury a stránek webu.
- Optimalizace webu pro lepší zobrazení ve vyhledávačích.
- Klíčová slova pro obsahovu strategii.
- Použití pro placenou reklamu ve vyhledávání – PPC.
- Tvorba strategie online marketingu – chceme zjistit, co konkrétně lidé na internetu hledají.
Jak dělat analýzu klíčových slov:
Proč nemůžeme dělat analýzu klíčových slov stejně jako v roce 2010:
Co vám usnadní tvorbu analýzy klíčových slov
Naštěstí už nemusíme všechno dělat ručně a existují chytré nástroje, které vám ušetří mnoho času:
Nástroj OpenRefine pro snadnější práci s velkými daty.
Marketing Miner, který ještě rozšiřuje další funkce OpenRefine.
SEMrush a Wordtracker pro návrh klíčových slov a dalších metrik.
Kolik analýza klíčových slov stojí?
Cena vychází podle velikosti a náročnosti daného webu.
Platí se za počet hodin strávených na analýze.
Cena analýzy je od 7 000 Kč u několikastránkového webu
Pokud máte zájem o vypracování kvalitní analýzy klíčových slov, rád vám s tím pomůžu.
Objednejte si mé služby. Jsem konzultant online marketingu a pomůžu vám se zvýšením návštěvnosti webu, konverzí a s přivedením nových návštěvníků na web.
Proč se mnou spolupracovat
- Otevřenost. Vše vám vysvětlím jasně a na rovinu, žádná omáčka kolem.
- Transparentnost. Pokud se něco nepovede, nebudu mlžit a najdu vhodné řešení.
- Jasný cíl. Žádné dlouhé reporty, grafy a moře slibů, ale konkrétní výsledky práce.
- Spolehlivost. O váš byznys se budu starat, jako by byl můj vlastní.
- 100% péče. Každému klientovi se věnuji více jak na 100 % a řeším vše od A do Z.
Vybrané reference:
Všechny reference
Další důvody pro spolupráci:
- Píšu a publikuji články, na blogu i v magazínu.
- Vzdělávám se v oboru, chodím na přednášky a školení, sleduji zahraniční trendy.
- Tento obor mě nesmírně baví, proto se mu věnuji na 150 %.
- Mám prokazatelné výsledky u velkých i malých firem: Zvýšení návštěvnosti webu, více poptávek, zlepšení technické stránky webu, zlepšení uživatelského dojmu.
- Mám vlastní magazíny, které fungují a generují zisk.
Tak neváhejte a kontaktujte mě formulářem níže nebo po telefonu: 723 859 558.
Není to nic závazného, buď se domluvíme, nebo ne.