Zvýší SEO i konverzní poměr stránky?

SEO samo o sobě nezvýší konverzní poměr, protože primárním úkolem optimalizace stránek je přivádět návštěvníky. Pokud je však optimalizace dobře udělaná a není zaměřená pouze na obecné výrazy, pak vám přijdou na web vysoce konverzní zákazníci (zejména u specifických log tail frází). Důležité je zaměřit se na výrazy, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že uspokojíte poptávku spojenou s daným klíčovým slovem.

 

Př: Pokud někdo hledá ve vyhledávači výraz „dětské hřiště se skluzavkou české výroby“, tak ho příliš neoslníte tím, že nabízíte na webu velké množství dětským hřišť dovezených z Číny, nebo nabídkou českých hřišť bez skluzavky.

 

Špatná optimalizace také znamená, že tyto produkty nabízíte (jsou hledané), ale nemáte stránky správně popsané klíčovými slovy a vyhledávač tak vaše stránky na dané výrazy nenajde a nezobrazí.

SEO může naopak konverzní poměr snížit, pokud optimalizujete stránky na obecná slova. Návštěvníků budete mít více, ale tím se snížíte i váš původní konverzní poměr, není to však pravidlem.

Vždy se snažte:

  • Optimalizovat na fráze, které jsou co nejvíce podobné vašemu sortimentu (službám)
  • Nabízejte dostatek variant a mějte vše skladem
  • Ukažte produkty i služby podrobně (ale přehledně) popsané
  • Mějte na webu viditelné kontakty, informace o vás, kontaktní formuláře a veškeré informace o nákupu
  • Určete si jasnou a výhodnou cenovou politiku
  • Doprava, způsoby platby i místa vyzvednutí by měly být pro zákazníka vždy výhodnější než nákup v obchodě

 

 Více o tom, jak zvýšit konverzní poměr.

Pokud potřebujete pouze zvýšit konverzní poměr, zaměřil bych se spíše na ladění byznys plánu, zlepšování uživatelského komfortu stránek a nabídky konkurenčních výhod či benefitů. Potenciální zákazník přijde na váš web, ale vy mu nejprve ještě musíte dát pádný důvod, proč by si u vás měl něco objednávat a zda se mu to vyplatí.

 

Sdílejte: