SEO byznys analýza

Máte už plné zuby teoretických analýz, ze kterých se nic nedozvíte? Nechcete už vyhazovat další peníze za audity, které nic nezjistí a leží někde na stole ladem? Unavují vás stostránkové analýzy za desítky tisíc, které řeší různé detaily dle příručky a váš byznys jen stojí? Nabízím vám unikátní produkt, SEO byznys analýzu.

Pracoval jsem pro 3 různé marketingové agentury a s mnoha dalšími jsem spolupracoval. Sám jsem zpracoval stovky analýz a mnoho dalších jsem procházel, komentoval a připomínkoval. Takže můžu říct, že mám celkem dost přesnou představu toho, jak vypadá většina SEO analýz v Česku.

 

Došel jsem k následujícím poznatkům..

 

SEO analýzy na českém trhu jsou

  • Plné teorie, která vychází ze zahraničních článků a konferencí
  • Zaměřené na faktory, které jsou povrchní a neřeší přímo byznys klienta
  • Dlouhé a často bez konkrétního návodu na řešení
  • Nudné, plné odborných a nesrozumitelných termínů
  • Nepraktické a nepoužitelné pro zvýšení prodeje

 

SEO analýza má mít jediný primární cíl a to je ten, že zvýší tržby z vašeho webu.

 

Jakékoliv další cíle jako zlepšení viditelnosti webu, lepší zobrazení klíčových slov nebo zvýšení návštěvnosti jsou pouze polovičními cíli, které mohou, ale také vůbec nemusí vést k hlavnímu cíli, tj. zvýšit tržby webu.

 

Původně jsem také nabízel SEO analýzu, která nebyla zaměřená přímo na byznys a ačkoliv jsem se snažil dělat analýzu velmi praktickou a bez zbytečné teorie, přesto nebyla přímo propojená s dalšími souvisejícími činnostmi, jako copywriting, UX, konverze webu a podobně.

 

Rozhodl jsem se, že budu nabízet analýzu, která bude mít jasný cíl:

Klient investuje např. 20 000 Kč a návratnost investice bude 40 000 Kč.

To je samozřejmě pouze příklad, ale předpoklad je takový, že když klient prodává produkty za 40 000 Kč, stačí mu jedna objednávka navíc, aby se mu investice vyplatila a vrátila.

Poté se s klientem mohu domluvit na pravidelné spolupráci, kde bude jasně stanoveno, že zaplatí danou částku a vrátí se mu více peněz touto investicí.

 

To je celkem revoluční přístup, protože většina agentur i freelancerů vám nabídne následující:

 

  • Jednorázovou analýzu za 20 000 Kč, kterou můžete hodit do šuplíku.
  • Mnoho změn na webu, které vás budou stát další peníze
  • Návrh na další investice do marketingu, které zatím nic nevydělají
  • A mezi tím váš byznys stojí a investujete další peníze

 

Výsledkem je mnoho utracených peněz a vidina návratu investice v nedohlednu.

 

Proč agentury i jednotlivci selhávají?

  • Na analýzu mají šablonu a automatické nástroje. Pouze doplní komentáře a obrázky z nástrojů.
  • Takže mají analýzu udělanou celkem rychle, ani nad tím nemusí moc přemýšlet.
  • Analýzu prodávají jako řešení vašeho problému, ale v dokumentu žádné řešení nenajdete.
  • Jsou to celkem lehce vydělané peníze…bohužel ne pro vás, ale pro agenturu či freelancera.
  • SEO mágové často ani neumí přijít s řešením, protože znají jen teorii a nechápou vyhledávače.
  • Snaží se očůrávat vyhledávač a cpát lidem placenou reklamu.
  • Ale vyhledávače takto nefungují, potřebují kvalitní obsah a přirozené odkazy.

 

Správná analýza má řešit konkrétní problém a ne stovky faktorů, které nemají na vyhledávač přímý vliv.

 

Příklad:

Prodáváte dřevěné palubky a nejste ve vyhledávači vidět.

Potřebujete být vysoko ve vyhledávači na konkrétní klíčová slova, jako např:

 

– dřevěné palubky
– venkovní vchodové dveře dřevěné palubkové
– venkovní obkladové palubky dřevěné
– dřevěné palubky ze smrku cena

 

V analýze se dozvíte, že nemáte sitemap a že se vám kříží nadpisy. Opravíte to, stejně se však na palubky nezobrazujete. Agentura vám navrhne linkbuilding a po 6 měsících zjistíte, že se na palubky stále nezobrazujete.

 

Ve skutečnosti potřebujete konkrétní cílové stránky, dobře popsané texty, vyřešené odkazy interní i externí a vyřešit problém, který řeší člověk, který potřebuje palubky.

 

  • Jaké jsou druhy palubek?
  • K čemu se hodí? Jaká je cena a proč je vaše cena taková?
  • Kde palubky koupí, dovezete mu je až domů?
  • Co dalšího mu můžete nabídnout?

 

Toto byl jen názorný příklad, konkrétní otázky by samozřejmě vypadaly třeba jinak.

 

Důležité je pochopit daný obor a poznat danou cílovou skupinu. Každý z nás řešíme nějaký problém a potřebujeme znát řešení. Cílem je nabídnout zákazníkovi řešení (danou službu/produkt) a dát mu ještě něco navíc.

SEO analýza by neměla končit tím, že se upraví web a dělá se nějaký marketing.

 

Je potřeba myslet na související činnosti:

Jak je napsaný text na webu?

Je srozumitelný pro laika a čte se dobře?

Obsahuje vhodné výzvy k akci?

Obsahuje objednávkový formulář a potřebné kontakty?

Je zde vhodně umístěný ceník?

Co doprava a další související služby?

Co související služby, jako třeba montáž nebo poradenství?

 

Je potřeba se vžít do zákazníka a nabídnout mu řešení na podnose.

 

Vyhledávač nemůžete oklamat ani ho nějak očůrat. Je potřeba nabídnout maximum pro zákazníka a vyhledávač to ocení. 

 

Co by měla řešit správná SEO byznys analýza

  • Kdo jsou vaši cíloví zákazníci a kde se na internetu pohybují
  • Jaké jsou vaše konkurenční výhody a jak je využít ve váš prospěch
  • Kdo je konkurence, kde inzeruje a jak se vůči ní vymezit
  • Klíčová slova, cílové stránky, správná struktura obsahu a webu
  • Technické SEO
  • Copywriting (správné texty)
  • Analýza současného stavu
  • Návrh řešení byznys modelu SEO
  • Stanovení cílů a návratnost investice

 

Co vám tato analýza přinese

  1. Budete lépe znát svojí cílovou skupinu a konkurenci
  2. Opravíme společně případné technické chyby, které vám škodí
  3. Vyřešíme konverze vašeho webu (aby vás lidé více poptávali)
  4. Zjistíte současný stav a jak můžete situaci zlepšit
  5. Konkrétní návrh, kolik máte investovat a co vám to přinese

 

Hlavním cílem by mělo být zvýšit počet objednávek/poptávek, aby se vám investice vrátila a ještě jste na tom mohli vydělat.

 

Kolik taková analýza stojí

Předem upozorňuji, že nedělám řešení pro velké e-shopy. Na to je potřeba tým lidí a prostředí bývá velmi konkurenční. Není v mých silách jako freelancer zajistit toto řešení.

 

Každý projekt je individuální a proto nelze stanovit obecnou cenu.

Cena by však měla být stanovena tak, aby se vám investice velmi brzo vrátila.

Audit může stát od 10 000 do 50 000 Kč dle rozsahu webu a konkurence oboru.

K tomu aby analýza fungovala, tak je potřeba aktivní spolupráce mezi mnou, vámi, programátory a copywritery.

Pokud nemáte k dispozici programátora nebo copywritery, mohu vám je zajistit.

 

Proč je moje analýza lepší než u konkurence

  1. Zaměřuji se na konkrétní výsledky a návratnost investice.
  2. Není to produkt na jedno použití bez aktivní spolupráce.
  3. Nebudu vás zatěžovat teorií a technickými termíny, jdu rovnou k jádru problému.
  4. Díky analýze získáte know how oproti konkurenci.

 

Pokud jste hledali praktickou analýzu, která vám zlepší byznys, tak už dál hledat nemusíte. 

 

Něco málo o mně

Jsem nezávislý SEO konzultant, který dělá SEO a online marketing 5 let

Zpracoval jsem stovky analýz a podílel se na desítkách úspěšných projektů

Na svých vlastních webech testuji různé metody a zjišťuji, zda fungují

Mám ověřené know how, které vám přivede nové zákazníky.

 

Podívejte se na moje reference, nebo se podívejte na blog, jak vypadá praktická SEO byznys analýza.

 

Kontaktovat mě můžete zde:

 

SEO analýza v zahraničí

Prostudoval jsem i zahraniční trh, abych věděl, jaké analýzy nabízejí zkušenější kolegové za našimi hranicemi.

 

Kdo dělá nejlepší SEO v zahraničí:

Nejlepší SEO audit na Moz.com

SEO analýza od Ahrefs.com

SEO audit checklist

SEO checklist od Backlinko.com

 

Sdílejte: