Osobní report 2015 a plány na rok 2016

Kam se podívám, všude na internetu a sociálních sítích vidím reporty. Jedni píší o skvělých úspěších, jiní zase o kardinální chybách. Hodně jsem váhal, zda mám také napsat report, protože třeba v mém případě se toho v roce 2015 změnilo opravdu hodně.

Nakonec jsem se rozhodl, že si tedy napíšu svůj první report, abych příští rok věděl, co jsem plánoval a jak to dopadlo.

Rok 2015

Hlavní novinka roku pro mě je, že jsem ukončil veškerou spolupráci se dvěma agenturami, kde jsem pracoval jako externí SEO konzultant a obsahový stratég. Odhodlal jsem se, zcela jsem se osamostatnil a začal pracovat jako freelancer a rozhodně toho nelituji.

 

Co jsem stihl za těch několik měsíců:

  • Udělal jsem si osobní web.
  • Za dva měsíce jsem získal 3 nové klienty a navázal obchodní spolupráci se dvěma dalšími firmami. Za to vděčím poměrně dobré propagaci (téměř neplacené) a těch nabídek bylo mnohem více.
  • Vytvořil jsem několik webů a stal se affiliate partnerem.
  • Zprovoznil jsem magazín, kde chci publikovat články o zdokonalování lidských schopností (cvičení, strava, práce).
  • Zapojil jsem se do dropshiping programu, kde mám vlastní eshop propagující zboží klienta.
  • Vymyslel jsem službu, kterou chci nově se svými kolegy nabízet klientům.
  • Taky jsem poprvé sám letěl přes půl světa a měsíc tam pak cestoval.

 

Co se týče financí, jsem na tom zatím stejně (nebo o něco lépe), jako když jsem spolupracoval s agenturou, ale mám rozjednaných několik zakázek, které by to měly změnit.

Jediné negativum, které mě napadá, je to, že jsem se vrhl do příliš mnoho projektů a to snižuje pravděpodobnost, že budu mít čas se všem věnovat. Prioritní jsou klientské projekty, ale rád bych se více věnoval i rozvíjení e-shopů.

 

Rok 2016

 

Co mám v plánu:

  • Zlepšit všechny procesy, které nemám zatím vypilované (administrativa, vizuální brand, optimalizace procesů).
  • Více se vzdělávat (jít na hlavní konference a absolvovat alespoň 2 odborná školení, přečíst si 3 dlouho odkládané knihy z marketingu).
  • Delegovat a automatizovat práci (momentálně dělám všechno sám a nestíhám tolik věcí, kolik bych chtěl).
  • Mít několik stálých klientů, kterým se budu maximálně věnovat a nenabírat další.
  • Rozjet funkční e-shop, na kterém si vyzkouším všechny způsoby marketingu, které jsem dosud nezkoušel.
  • Zprovoznit novou službu marketingu a získat několik strategických klientů.
  • Zvýšit příjmy z podnikání, abych mohl investovat do dalších nápadů.
  • Naučit se pracovat s cashflow, abych nedopadl jako někteří kolegové v branži 🙂
  • Chci se zaměřit jen na činnosti, které potvrzují tzv. pravidlo 20:80, a mít více volného času.
  • Zkusit podnikání ze zahraničí (nomádství v nějaké tropické oblasti).

 

Dosud jsem se v podnikání spíše rozkoukával a řešil jsem úplně základní problémy každého freelancera, proto ani nebyl moc čas zaměřit se na činnosti, které mě baví a dávají mi největší smysl. Příští rok bych to rád změnil a věnoval svou energii hlavně činnostem, které jsou v souladu s mými názory a hodnotami.

 

To je z mých plánu zatím všechno a brzy budu konkrétnější, jakmile budu mít projekty aktuální ke zveřejnění.

Hodnocení

Podobné články

Jak mě změnily 3 roky v agenturách online marketingu
Shlédnutí 1406
Práce, práce a samá práce Poslední 3 roky jsem nedělal nic jiného, než že jsem pracoval. Neměl jsem kromě pár prodloužených víkendů skoro žádnou dovo...
Recenze školení podnikání na volné noze
Shlédnutí 1066
O víkendu jsem se zúčastnil dvoudenního školení podnikání na volné noze od Roberta Vlacha. Jsem registrovaný na portále navolnenoze.cz, proto mi chodí...
Sdílejte:

Daniel Gottwald

Specialista na SEO a online marketing. Vzděláním jsem knihovník, rozumem jsem realista a povoláním online vizionář, který vám bude parťákem na cestě k úspěchu. Pomůžu vám s marketingem, podívejte se na mé reference, nebo mě rovnou kontaktujte.

4 Comments

  1. Hezký report. Jsem hodně zvědav, co napíšeš příští rok. To množství projektů je hodně zrádné, sám to řeším poměrně často. Třeba k tomu také dojdeš a najdeš si 1 věc, do které půjdeš naplno. 🙂

  2. Hodně nad tím teď přemýšlím, jen zatím nemám porovnání, co se mi vyplatí nejvíce, proto zkouším nové věci. Ale pak později počítám s tím, že se zaměřím na jednu a pořádně.

  3. Tak ono se to nejspíš vykrystalizuje. Já si postupem času také stále více uvědomuji, čemu se chci věnovat primárně. Stačí sledovat, na jaké činnosti své práce se těšíš, jaké jsou pro lidi nejužitečnější nebo jaké ti vydělávají nejvíc. To už je na tvých hodnotách. Ideálně vše naráz. 🙂

  4. Vím třeba, které činnosti mi vydělávají nejvíc, ale zase když si dělám vlastní e-shop, tak díky tomu můžu zase dělat experimenty, které bych si u klienta nemohl dovolit, díky tomu můžu pak klientům nabízet něco, co už mám vyzkoušené, že funguje. Překvapením pro mě bylo např. to, že teprve na volné noze jsem zjistil, že mě baví obchod nebo tvorba webů 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *