Jak zvýšit konverzní poměr webu

Konverzní poměr je procentuální počet lidí, kteří vykonají požadovanou akci (vyplnění formuláře, objednávka, nebo zanechání komentáře) z celkové návštěvnosti dané stránky.

Konverzní poměr lze ovlivnit různými způsoby dle daného cíle stránky. Zde uvádím příklady zvýšení konverzního poměru u objednávky. Každý případ je individuální a může se lišit, pro přesné zjištění je potřeba udělat analýzu uživatelského chování a AB testování.

 

Konverzní poměr zvýšíte tím, že návštěvníkovi dáte důvod pro objednávku a cestu k objednávce mu maximálně usnadníte. Nezbytnou součástí je, že oslovíte návštěvníky, kteří jsou cílovou skupinou daného produktu a vy je zaujmete ve správný čas, na správném místě.

Konverzní poměr zvýšíte:

Důvodem pro konverzi

  • Přivedením relevantních návštěvníků díky přesně zacílené reklamě
  • Nastavením správné cenové politiky (nemusí být vždy nízká cena)
  • Správně popsaná stránka nabízející stejné zboží (službu), jaké návštěvník hledá
  • Nabízet více variant daného produktu (avšak ne příliš mnoho variant, pak se návštěvník nemůže rozhodnout)

 

U e-shopů je velmi důležité

  • Cena dopravy (zdarma, od určité částky zdarma, atd.)
  • Možnost vyzvednutí v blízkosti působení návštěvníka (např. zásilkovny)
  • Způsoby platby (je lepší mít více způsobů platby)
  • Platba předem (ne každý zákazník chce platit předem)
  • Doba doručení (u některého zboží hraje velkou roli a zákazník obvykle nechce příliš dlouho čekat)

 

Př: Nedávno jsem si chtěl objednat specifický jídelní stůl. Měl jsem ho vyhlídnutý u jednoho e-shopu. Vše se zdálo dobré, ale nakonec jsem ho neobjednal, protože zboží neměli na skladě a musel bych zaplatit předem a poté čekat 3 měsíce, což mě od koupě odradilo.

 

  • Skladové zásoby (je lepší mít zboží na skladě)

 

Uživatelská přívětivost

  • Mějte u zboží maximum informací, doplněné velkými fotkami a videi
  • Produkt by měl mít výrazné a velké tlačítko pro objednávku
  • Košík by měl být viditelný a snadno rozklikatelný
  • V kategorii produktů mějte dostatečně velké obrázky a popisy produktů
  • Mějte na webu viditelnou adresu, kontakty a jasně specifikováno, zda se dá zboží vyzvednout a kde
  • Používejte vyskakovací chat a odpovídejte pružně na dotazy
  • Objednávkový formulář by měl být maximálně jednoduchý a u všech položek by měly být vysvětlující informace (doporučuji formulář velmi intenzivně testovat a zjistit jeho funkčnost)

 

Konverzní poměr velmi záleží na přivedené návštěvnosti. Pokud k vám návštěvníci přijdou ze špatně nastavené reklamy, tak s velkou pravděpodobností nejen že vyhodíte peníze za reklamu, ale návštěvníci nic nenakoupí a ještě budou naštvaní, že přišli někam, kam nechtěli.

 

 

Sdílejte: