Jak napsat poptávku

Vzhledem k tomu že mi chodí spousta poptávek a následně si vyměňujeme mnoho e-mailů, telefonátů, rozhodl jsem se, že bude lepší sepsat základy toho, jak napsat poptávku, kterou mi následně můžete zaslat prostřednictvím kontaktního formuláře nebo na e-mail.

Postup:

1) Představte se prosím (obvykle o vás nic nevím a potřebuji o vás znát nějaké informace). Kdo jste, čím se živíte, co nabízíte nebo chcete nabízet, případně krátké shrnutí historie vašeho podnikání, atd. Proč děláte váš obor a v čem vidíte jeho přidanou hodnotu.

 

2) Co nabízíte oproti konkurenci a v čem vidíte své hlavní silné stránky. Pokud nemáte žádné konkurenční výhody, můžeme nějaké vymyslet. V opačném případě investice do marketingu bude asi vyšší a bude trvat déle.

 

3) Uveďte url vašeho webu, pokud máte. Pokud ne, tak popište co nejpřesněji váš obor a služby ve kterých podnikáte.

 

4) Napište, proč si myslíte, že potřebujete mé služby (možná si to ani neuvědomíte, ale často mě poptávají lidé, kteří mé služby vůbec nepotřebují z důvodu nepochopení toho, co je SEO a k čemu slouží).

Stačí napsat: Mám webové stránky xyz a na klíčová slova (xx a yy) nejsem vůbec vidět, což se projevuje na celkově nízké návštěvnosti stránek a nízkou poptávkou po mých službách.

 

5) Uveďte konkrétní cíle, čeho chcete dosáhnout. Zvýšit návštěvnost a poptávky není konkrétní cíl. Konkrétní cíl je např. být vidět na klíčová slova xx a yy do 6 měsíců. Nebo cíl: Zvýšit návštěvnost o 30 % z organicu oproti předchozímu roku za stejné období. Pomůže to vyhnout se případným nedorozuměním.

 

6) Popište historii vašeho marketingu. Proběhla již nějaká analýza webu? Proběhla analýza klíčových slov? Dělal už někdo SEO a jak? Dělal někdo linkbuilding a jak? Dělá někdo PPC či jiný druh marketingu?

 

7) Na jaká klíčová slova chcete být s webem vidět ve vyhledávačích? Napiště konkrétní slova, která úzce souvisí s vaším oborem, službami a s vašimi produkty. Snažte se vyhnout obecným výrazům, které přímo nesouvisí s vaším podnikáním.

 

8) Jaká je vaše představa toho, jak bude probíhat spolupráce? Máte někoho (webmastera), který opraví případné technické chyby? Máte někoho, kdo vám upraví obsah dle mých návrhů? Pokud ne, mohu vám úpravy zajistit s pomocí kolegů.

 

9) Vyložte prosím karty na stůl a řekněte na rovinu, kolik chcete investovat do marketingu či jiných služeb. Ušetří nám to všem spoustu času. Na webu mám přibližné odhady času i hodin za práci, takže si můžete snadno udělat představu. Není pro mě a mé současné klienty ideální, pokud trávím čas tím, že si vyměňujeme e-maily, voláme si, pracně připravuji nabídku na míru a pak se dozvím, že naše spolupráce nevyšla, protože někdo nabídl nižší cenu.

 

10) Na závěr je dobré napsat, jak moc se spoluprací spěcháte a co konkrétně požadujete k tomu, aby mohla spolupráce začít. Např. smlouvu, konkrétní nabídku nebo zaslání termínů prací. Pokud nic z toho nepotřebujete, tak to samozřejmě nevadí.

 

Pokud se potřebujete vidět a sejít se osobně je to samozřejmě možné, poté co si potvrdíme spolupráci. Z důvodu úspory času už neposkytuji bezplatné úvodní schůzky, které jsou součástí nějakého výběrového řízení. Stejně tak se neúčastním žádného výběrového řízení, kde je kritériem cena.

 

Kontaktovat

Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva

Sdílejte: