Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je souhrn hledanosti jednotlivých slov, která mají souvislost s daným oborem a webem. Díky promyšlené analýze můžete najít desítky, stovky až tisíce souvisejících frází, přes které k vám na web (potenciálně) můžou přijít návštěvníci.

 

Analýza se dělá prostřednictvím nástrojů, jako např. Adwords, Sklik.

Příklad klasifikační analýzy klíčových slov

Příklad klasifikační analýzy klíčových slov, Zdroj

Jak probíhá analýza

  • Pomocí nástrojů ke zjištění hledanosti klíčových slov naleznu všechny související fráze.
  • Stáhnu do excel tabulky a třídím tak, aby v analýze nebyly žádné nesouvisející výrazy.
  • Utřídím si data podle dané požadované metriky (např. hledanost slov, cena).
  • Pokud už web nějakou dobu běží, získám statistiky některých slov z Google Analytics.
  • Další zajímavé výrazy získám z našeptávače Google.
  • Výrazy si znovu utřídím tak, abych s nimi mohli dále pracovat.

 

Ukázka použití nástroje Sklik

Nástroj Sklik

Nástroj Sklik

Výrazy si stáhnu do excelové tabulky. Tato tabulka konkrétně má 6 024 výrazů, které je potřeba protřídit podle relevance.

Výstupem z Skliku je tabulka v excelu

Výstupem z Skliku je tabulka v excelu

Jak postupuji

  1. Společně s klientem vymyslíme co nejvíce klíčových slov související s jeho zaměřením
  2. Zadávám postupně klíčová slova do analytických nástrojů a zjišťuji hledanost obecnějších slov
  3. Hodně hledané obecné výrazy poté klasifikuji (např u „bazény“: materiál, tvar, velikost, druh, příslušenství, atd.)
  4. Třídím jednotlivé dotazy a klasifikuji tak, aby z toho vznikl výstup pro budoucí stránky
  5. Soustředím se na tzv. „long tail„, kde je větší šance, že se stránka zobrazí ve vyhledávání bez propagace.
  6. Ze získaných dat poté sestavuji strukturu webu a jednotlivé stránky. Pro návrh struktury poslouží tzv. myšlenkové mapy (nástroj bubbl.us)

 

Zajímavé články o analýze klíčových slov

 

Zajímavé zahraniční zdroje: keywords research

 

Vzhledem k tomu, že u vysoce konkurenčních dotazů je již velmi těžké vytěžit maximum z obecných klíčových slov, doporučuji hledat „long tail“ výrazy z jiných zdrojů. Tyto výrazy mají mnohem vyšší konverzní poměr a přivedou vám více zákazníků než obecné konkurenční fráze.

Další zdroje pro analýzu

Diskuzní fóra – použijte vyhledávací dotaz: „klíčové slovo“ + („fórum“ OR „diskuze“)

Wikipedie – zadejte obecnější klíčové slovo a najděte všechny související výrazy

Výraz bazény na stránce Wikipedie

Výraz bazény na stránce Wikipedie

 

Našeptávače jsou dalším skvělým zdrojem informací:

Výraz bazény v nástroji Keyword Tool

Výraz bazény v nástroji Keyword Tool

 

Související výrazy ve vyhledávači Google:

Související výrazy na dotaz "bazény"

Související výrazy na dotaz „bazény“

 

Google trendy o aktuálních tématech.

Seznam trendy o aktuálních tématech dle sezóny.

 

K čemu je dobrá analýza klíčových slov

Analýza je nezbytná k pochopení požadavků uživatelů vašeho webu, proto bych ji doporučoval při každém návrhu nového webu a v případě, že chcete zvýšit návštěvnost z organického vyhledávání.

Případy využití analýzy

 

Jak dělat analýzu klíčových slov:

 

Proč nemůžeme dělat analýzu klíčových slov stejně jako v roce 2010:

 

Co vám usnadní tvorbu analýzy klíčových slov

Naštěstí už nemusíme všechno dělat ručně a existují chytré nástroje, které vám ušetří mnoho času:

Nástroj OpenRefine pro snadnější práci s velkými daty.

Marketing Miner, který ještě rozšiřuje další funkce OpenRefine.

SEMrush a Wordtracker pro návrh klíčových slov a dalších metrik.

 

Kolik analýza klíčových slov stojí?

Cena vychází podle velikosti a náročnosti daného webu.

Platí se za počet hodin strávených na analýze.

Cena analýzy je od 7 000 Kč u několikastránkového webu

 

Pokud máte zájem o vypracování kvalitní analýzy klíčových slov, rád vám s tím pomůžu.

 

SEO konzultant Daniel GottwaldObjednejte si mé služby. Jsem konzultant online marketingu a pomůžu vám se zvýšením návštěvnosti webu, konverzí a s přivedením nových návštěvníků na web.

Proč se mnou spolupracovat

  1. Otevřenost. Vše vám vysvětlím jasně a na rovinu, žádná omáčka kolem.
  2. Transparentnost. Pokud se něco nepovede, nebudu mlžit a najdu vhodné řešení.
  3. Jasný cíl. Žádné dlouhé reporty, grafy a moře slibů, ale konkrétní výsledky práce.
  4. Spolehlivost. O váš byznys se budu starat, jako by byl můj vlastní.
  5. 100% péče. Každému klientovi se věnuji více jak na 100 % a řeším vše od A do Z.

 

Vybrané reference:

Reference

Všechny reference

Další důvody pro spolupráci:

  • Píšu a publikuji články, na blogu i v magazínu.
  • Vzdělávám se v oboru, chodím na přednášky a školení, sleduji zahraniční trendy.
  • Tento obor mě nesmírně baví, proto se mu věnuji na 150 %.
  • Mám prokazatelné výsledky u velkých i malých firem: Zvýšení návštěvnosti webu, více poptávek, zlepšení technické stránky webu, zlepšení uživatelského dojmu.
  • Mám vlastní magazíny, které fungují a generují zisk.

 

Tak neváhejte a kontaktujte mě formulářem níže nebo po telefonu: 723 859 558.

Není to nic závazného, buď se domluvíme, nebo ne.

Kontaktujte mě

Sdílejte: